مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: با شناسایی نقاط پرخطر مشهد در برابر سیلاب، تدابیر لازم برای مقابله با این بحران اندیشیده شده است.

نقاط پرخطر شهر مشهد در برابر سیلاب اعلام شد

حجت شایانفر در گفتگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: طی ۶ ساعت گذشته بارش‌های بسیار خوبی در نقاط مختلف استان شاهد بودیم، به‌طوری‌که حجم بارش‌ها در جغتای ۳۰ و در کلات ۲۷ میلی‌متر گزارش‌شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در پی بارش‌های عصر امروز در حال حاضر محور فرعی کلات- درگز، زاوه - باخزر و نیز درگز- لطف‌آباد و چندین محور روستایی در کلات و درگز  مسدود شده است، ابراز کرد: به دلیل سقوط تیرهای برق، برق تعدادی از مشترکین در منطقه درخشت کلات و روستاهای درگز در مسیر سد درونگر قطع است.

وی ادامه داد: طبق پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر استقرار سامانه بارشی که از عصر امروز آغازشده و در روز دوشنبه شدت می‌گیرد، تمامی دستگاه‌ها به حالت آماده‌باش هستند، به‌طوری‌که امروز جلسه شورای مدیریت بحران در استانداری خراسان رضوی و فرمانداری‌ها برگزارشده است.

شایان فر یادآور شد:  اگر پیش‌بینی بارندگی‌ها به همین صورت محقق شود یکی از نقاط پرخطر شهر مشهد منطقه قلعه ساختمان و خیابان سرخس و خیابان‌های اطراف آن است که امکانات و نیروها توسط ستاد مدیریت بحران برای مقابله با خطرهای احتمالی در آن مناطق توزیع‌شده تا شاهد کمترین خسارت باشیم.

وی بیان کرد: اگر بارندگی روزهای آینده منجر به جاری شدن سیلاب شود اماکنی برای اسکان اضطراری در مشهد و سایر شهرستان‌های استان در نظر گرفته‌ایم که سوله‌های سپاه و اماکن ورزشی و آموزشی ازجمله این موارد است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در خصوص گزارش‌های رسیده از کلات، گفت: حجم خسارات در کلات بسیار بالاست و میزان زیادی از رسوبات به همراه سیلاب در سطح شهر انباشته‌شده، بیش از ۵۰ واحد مسکونی و تجاری دچار آب‌گرفتگی شده‌اند و همچنین  خسارات زیادی به تأسیسات شهری واردشده است.

شایان فر تأکید کرد: پیش‌ازاین حدود ۸۶ کیلومتر از رودخانه کشف رود لایروبی شده، علاوه بر آن حدود ۱۰ کیلومتر از کال زر کش در منطقه توس ۹۴ طی روزهای اخیر لایروبی و بازگشایی شد و در کل استان، فرمانداری‌ها حوزه‌های آبریز و رودخانه‌ها را به‌طور دائم رصد می‌کنند و به‌محض اینکه سطح آب بالا بیاید اقدامات لازم و تخلیه منطقه را انجام می‌دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.