عقیله صالح گفت که مردم این کشور بعد از آزادسازی طرابلس به پای صندوق‌های رأی می‌روند.

 رئیس پارلمان لیبی: بعد از آزادی طرابلس انتخابات برگزار می‌شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، عقیله صالح رئیس پارلمان لیبی گفت که مردم لیبی بعد از آزادسازی طرابلس پای صندوق های رأی خواهند رفت.

وی افزود: «دولت وفاق ملی اسیر گروه های مسلحی است که بیت المال را غارت کرده اند و آنچه ارتش ملی لیبی در طرابلس در حال انجام آن است اجرای توافق سیاسی است به ویژه اینکه یکی از بندهای این توافق بر اخراج شبه نظامیان مسلح از پایتخت و کل لیبی تاکید دارد».

صالح گفت که پارلمان در سال ۲۰۱۴ میلادی قانون انحلال گروه های مسلح و احراج شبه نظامیان موجود در طرابلس را تصویب کرد.

رئیس پارلمان لیبی، دولت وفاق ملی را مسئول همه بحران ها در این کشور دانست.

وی هرگونه دخالت نظامی بین المللی در کشورش را بعید دانست و گفت که هرگونه دخالت اوضاع را پیچیده تر خواهد کرد.

از سوی دیگر دولت وفاق ملی لیبی که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است از شورای امنیت خواست که به منظور توقف حملات نیروهای خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش لیبی که هم اکنون فرماندهی ارتش موسوم به ملی این کشور را بر عهده دارد دخالت کند.

محمد طاهر سیاله وزیر خارجه دولت وفاق ملی لیبی گفت که ما خواهان دخالت سیاسی هستیم نه دخالت نظامی.

وی همچنین از کشته شدن دهها نفر بر اثر درگیری ها در نزدیکی طرابلس خبر داد.

ژنرال حفتر که سمت فرماندهی ارتش ملی لیبی را دارد، شرق لیبی را در کنترل خود دارد و غرب لیبی از جمله شهر طرابلس پایتخت این کشور در کنترل شورای ریاست جمهوری است که از سوی غرب به رسمیت شناخته شده است.

چندی پیش  حفتر که از سوی برخی از کشورها از جمله مصر و امارات  حمایت می شود، برای تصرف شهر طرابلس نیروهای خود را به سمت غرب لیبی گسیل داشت تا به زعم خود آنجا را از "عناصر تروریست" پاکسازی کنند و این در حالی است که قرار بود به زودی کنفرانسی ملی در لیبی  هدف تعیین زمانی برای انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری برگزار شود.

در مقابل، نیروهای شورای ریاست جمهوری لیبی نیز به مقابله با آنها در اطراف شهر طرابلس پرداختند که تنش ها در این مناطق همچنان ادامه دارد.

سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل روز پنجشنبه از کشته‌شدن پنجاه‌وشش تن طی شش روز درگیری در نزدیکی طرابلس پایتخت لیبی خبر داد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.