جنگنده‌های روسیه، طی ساعات گذشته، چهارده حمله هوایی به مواضع و انبارهای گروه تروریستی جبهة النصره در شمال غرب سوریه انجام دادند.

۱۴ حمله هوایی به مواضع "النصره" در ادلب سوریه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه، شنبه‌شب (۱۳ آوریل) مواضعی متعلق به گروه‌های تروریستی مسلح در ریف ادلب سوریه را هدف گرفتند. 

یک منبع نظامی که هویتش فاش نشد، به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت، «هواپیماهای جنگی روسیه نیمه‌شب (اواخر شنبه‌شب و بامداد امروز یکشنبه) مواضع و انبارهای مهمات افراد مسلح [گروهک] هیئة تحریر الشام (هتش/ جبهة النصره سابق) در ریف ادلب را زدند». 

طبق این خبر، «این حمله پس از آن انجام شد که هواپیماهای شناسایی موفق شدند تلاش افراد مسلح برای انبار کردن سلاح و مهمات و انتقال عناصر به دو محور در نزدیکی شهر أریحا در ریف ادلب جنوبی را رصد کنند. این وضعیت به حملات هوایی مستقیم و دقیق به تحرکات خصمانه منجر شد».

این منبع نظامی توضیح داد که «در نتیجه این حملات، چندین مقر النصره در اطراف شهرک بسنقول واروم الجوز در نزدیکی شهر أریحا به شکل کامل، نابود و چندین دستگاه خودرو نظامی منهدم شد. همچنین تعدادی از افراد مسلح کشته یا زخمی شده‌اند». 

استان ادلب تنها استان سوریه است که تقریبا به طور کامل تحت اشغال گروه‌های مسلح است. ادلب اوایل سال ۲۰۱۵ در نتیجه اتحاد چندین گروه مسلح بزرگ در قالب ائتلافی به نام «جیش الفتح» اشغال شد. این ائتلاف مورد حمایت برخی کشورهای منطقه مثل عربستان، قطر و ترکیه قرار داشت. اکنون دیگر چنین ائتلافی وجود ندارد و گروه‌های مختلف در ادلب دچار اختلافات شدید در حد کشتار و ترور هستند.

از سویی دیگر، پس از آزادسازی نقاط متعددی در سوریه از جمله دیرالزور، ریف دمشق و سه استان جنوبی، و به دلیل آنکه برخی عناصر مسلح روند آشتی ملی را نپذیرفتند، در ازای تسلیم سلاح‌های سنگین و ترک مناطق اشغالی، به استان ادلب اعزام شدند و اکنون برخی این استان را «انبار عناصر مسلح» می‌نامند. بیشتر استان ادلب تحت کنترل گروه جبهة النصره (شاخه القاعده در سوریه) است. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.