رئیس جمعیت هلال احمر گفت: به خاطر تحریم‌ها تا به حال یک یورو و یک ریال هم از اتحادیه اروپا دریافت نکردیم.

هلال احمر  یک یورو هم از کشورهای اروپایی دریافت نکرده‌است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، علی‌اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر، در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان ارائه گزارش از سیل به نمایندگان، اظهار کرد: هلال احمر همواره بر اساس وظایف ذاتی خود در حوادث غیرمترقبه به کمک مردم می‌آید که بر این اساس در ساعت‌های اولیه در کنار مردم سیل‌زده حضور یافتیم.  

وی افزود: ۴۴۵ هزار نفر از مردمی که درگیر سیل بودند را از مهلکه خارج کردیم و به مناطق امن رساندیم و با توجه به محاصره آب در شهرها و روستاها با ۸۰۹ ساعت پرواز عالی توانستیم اقلام را به نقاط مختلف برسانیم.

فعالیت امدادی هلال احمر ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه داشته

پیوندی تأکید کرد: بحث امداد و نجات را به خوبی انجام دادیم و بعد به اسکان اضطراری که دومین مرحله از کار است پرداختیم؛ در این مرحله حدود ۲۲۷ هزار نفر را در مناطق از پیش تعیین شده مانند تکایا، حسینیه‌ها و ورزشگاه‌ها اسکان دادیم.

رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد: ۴۰ هزار تخته چادر در شهرها و روستاها میان آسیب‌دیدگان ساکن در اسکان اضطراری توزیع شد که اولویت با کمپ‌های گروهی بود، همچنین به برخی از مردم چادر برای اسکان در حیاط منازل تحویل داده شد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های امداد و نجات سیل‌زدگان تاکنون برای جمعیت هلال احمر ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه داشته، گفت: بیش از ۱۳۰ هزار بسته اقلام و مایحتاج مردم سیل‌زده، تهیه شده و در اختیار آنان قرار دادیم.

اهدای ۱۳۰ میلیارد تومان کمک مردمی به سیل‌زدگان

پیوندی خاطرنشان کرد: درمان اضطراری هم از دیگر محورهای کاری جمعیت هلال احمر در مواقع بحران است که در گلستان با اعزام تیم کامل پزشک و پیراپزشک این وظیفه را در کنار نیروهای وزارت بهداشت انجام دادیم.  

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: خدمات فرهنگی و اجتماعی به سیل زدگان و توجه به وضعیت روحی و روانی آنان از مسائل مهمی است که باید در امداد و نجات صورت گیرد و می‌تواند بسیاری از مشکلات بعدی را کاهش دهد.

وی با اشاره با کمک‌های مردمی، خاطرنشان کرد: از مردم کمک خواستیم و آنان نیز دست ما را پس نزدند به طوری که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان کمک‌های نقدی از مردم دریافت کردیم و با ۳۰ میلیارد تومان کمک‌های غیرنقدی به سیل‌زدگان رساندیم.

۷۱ نفر در سیل اخیر جان باختند

پیوندی عنوان کرد: درخواست کمک به صلیب سرخ دادیم که ۱۰ کشور با ارسال کمک‌هایی نظیر قایق و وسایل زیستی پاسخ ما را دادند، اما به خاطر تحریم‌ها تا به حال یک یورو و یک ریال هم از اتحادیه اروپا دریافت نکردیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با تصریح اینکه تلفات در سیل با این وسعت امری لاجرم بود، تأکید کرد: ۷۱ نفر از هموطنان عزیزمان جان خود را از دست دادند که تلاش زیادی صورت گرفت تا این تلفات بیشتر نشود.

وی در پایان از تمامی نهادها از جمله نیروهای مسلح، بسیج، مردم، دولت و مجلس که هلال احمر را در این مسئولیت خطیر یاری رساندند، تشکر کرد.

منبع: آنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.