البرز- ناصر مقدم احیاء فرهنگسرای جوان و فعال شدن خانه سینمای جوان را یکی از اتفاقات مهم سال ۹۷ عنوان کرد و گفت: مجموعه تلاش های این نهاد فرهنگی ایجاد نشاط اجتماعی است.

رویکردمـان ایجـاد نشـاط اجتماعی است

ناصر مقدم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: برنامه های حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار گسترده و متنوع است و در چهار بخش فرهنگی، هنری، دینی و قرآنی در استان فعالیت می کند.

وی افزود: درهر حوزه متناسب با وظایف خود برنامه هایی عملیاتی شده است وعمده رویکرد اداره کل فرهنگ ارشاد بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات دولت، ایجاد نشاط اجتماعی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه حمایت از تشکل های فرهنگی وهنری و مشارکت بخش خصوصی و تمرکز در اجرای این برنامه از دیگر رویکردهای مهم دولت است، افزود: برنامه چهار ساله ای را  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین  کرده و به مجلس ارائه داده است و باید دید در این مدت چه میزان اهداف و برنامه های ارائه شده از سوی وزارت خانه در مجلس تصویب می شود.

مقدم در ادامه گفت: پس از برنامه ۴ ساله برنامه سالیانه تدوین می شود و این برنامه ها در غالب اجرای جشنواره ها، نمایشگاه ها، آموزش ها، حوزه قرآن و عترت، آسیب های اجتماعی، حقوق شهروندی، تحقق شعار سال، توسعه اقتصاد و فرهنگ  و هنر، اشتغال و کارآفرینی، آموزش های فرهنگی و هنری در حوزه روستا و عشایر، کتاب و کتابخوانی، بانوان، تولید آثار هنری سمعی و بصری و بیمه هنرمندان است.

وی با بیان اینکه در اجرای برنامه ها سعی شده است همه شهرستان ها دیده شوند، گفت: به جهت کمبود اعتبارات در برخی ازحوزه ها نتوانستیم برنامه های خود را عملیاتی کنیم و امیدواریم اهداف ما در سال جدید در حوزه های فرهنگی، دینی و قرآنی عملیاتی شود.

پیگیر برگزاری جشنواره اقوام هستیم

این مسئول با تاکید بر اینکه در سال ۹۸ به جد پیگیر برگزاری جشنواره اقوام در استان البرز هستیم، اضافه کرد: سایر برنامه هایی که به روند توسعه فرهنگی استان کمک می کند را در دستور کار قرارداده ایم.

مقدم به بخش زیرساخت های حوزه فرهنگ و هنر اشاره ای کرد و گفت: دراین حوزه تلاش های بسیاری انجام شده است از جمله انجمن سینمای جوان البرز پس از ۳۷ سال در فرهنگسرای جوان مستقر شد و به نوعی دراین فرهنگسرا احیا شده است.

وی افزود: دو پلاتو نمایشی در کرج افتتاح شد و در شهرستانها نیز درحوزه های عمرانی به  توسعه و تجهیز سالن های اجرای برنامه پرداخته شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه هنرستان هنرهای زیبای دختران در ساختمان قدیم ساختمان فرهنگ ارشاد کرج مستقر شد، خاطرنشان کرد: توجه خاصی به حوزه هنرستان های دختران و پسران در استان داشته ایم.

مقدم به برگزاری نمایشگاه های فرهنگی، هنری درالبرز اشاره کرد و گفت: درر این راستا حمایت از مولفین در خرید کتاب ها با توجه به افزایش ۳۰ درصدی قیمت چاپ نسبت به سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

وی کلنگ زنی پردیس فرهنگ و هنر استان البرز با مساحت بیش از ۱۵۰۰ متر مربع در زمان استانداروقت را مورد اشاره قرار داد وگفت:  در حال حاضر شاهد پیشرفت ۳۰ درصدی این ساختمان هستیم  و امیدواریم با حمایت های استاندارالبرز سال آینده بخشی از این پروژه افتتاح شود.

مقدم به حوزه انجمن ها اشاره ای داشت و گفت: تمامی انجمن ها به صورت قانونمند در حال ثبت شدن هستند و شاهد فعالیت گسترده انجمن های فرهنگی و ادبی در استان هستیم که مستلزم این است در وهله اول وجهه قانونی خود را پیدا کنند.

وی ادامه: انجمن های موسیقی، هنرهای تجسمی وهنرهای نمایشی فعالیت های بسیار خوبی در استان داشته اند و درصدد هستیم سال آینده فضایی اداری را دراختیار انجمن های استانی قرار دهیم تا فعالیت های خود را به شکل مناسب تری پیگیری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در بخش دیگری از سخنانش به اختلاف اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات اشاره داشت وگفت: اختلافاتی که بین اعضا وجود داشت باعث شد چالش هایی ایجاد شود که خوشبختانه با جلسات و رایزنی هایی که با هیئت مدیره صورت گرفت این معضل به خوبی حل شد و ثبت نهایی انتخابات هیئت رئیسه صورت گرفت همچنین اعتبار ساختمان خانه مطبوعات که ۵۰۰ میلیون تومان بود با حمایت های استاندار وقت  تخصیص یافت.

وی به سفر وزیر فرهنگ وارشاداسلامی در اردیبهشت سال گذشته به استان البرز اشاره کرد و گفت: در این سفرتفاهمنامه ای امضا شد که جنبه اجرایی آن شکل گرفته است وتعهدات استاندار در حوزه عمرانی انجام شده است.

این مسئول در پایان گفت: با اهتمامی که استاندار البرز در حوزه فرهنگی داشته ۱۰۰ درصد اعتبارات حوزه فرهنگی اداره کل ارشاد البرز تخصیص داده شد و وزارت خانه هم طبق تفاهمنامه تعهدات خود را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.