قزوین_ حجت الاسلام نورالله قدرتی گفت: دستگاه قضایی و انتظامی در تامین امنیت اقتصادی باید جدی‌تر عمل کنند.

دستگاه قضایی و انتظامی در تامین امنیت اقتصادی باید جدی‌تر عمل کنند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین در دیدار با سرهنگ مهدی حاجیان، فرمانده جدید انتظامی استان قزوین گفت: قرآن کریم امنیت را یکی از اهداف استقرار حاکمیت الهی بیان می نماید و یکی از دغدغه های انبیاء و ائمه اطهار(ع) مسئله امنیت و آسایش جامعه بوده است و دوست داشته اند که مردم را از عواقب شوم و مخاطره‌آمیز ناامنی آگاه کنند و لذت امنیت را به کام مردم بچشانند.

وی افزود: امنیت و احساس امنیت از اولویت های اساسی هر حاکمیت و جامعه ای است که رهبر فرزانه انقلاب در این خصوص فرموده‌اند که امنیت مانند هوا برای جامعه انسانی ضروری است.

رییس کل دادگستری قزوین خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی همه در بستری از امنیت عمومی اتفاق می‌افتد که وظایف دستگاه های مختلف در قانون اساسی در جهت تحقق امنیت مشخص شده و باید همه تلاش کنند که امنیت و احساس امنیت در تمامی ابعاد اجتماعی محقق شود و در جامعه ملموس باشد.

این مقام قضایی استان گفت: انقلاب اسلامی در طی این چهل سال توانسته امنیت کاملی را برای کشور در تمامی ابعاد برقرار کند به گونه ای که ما در تامین امنیت برخی کشورهای منطقه همچون سوریه و عراق نیز وارد عمل شده ایم تا از دست تجاوز و نفوذ استکبار جهانی در امان باشند و اقدام بی شرمانه رییس جمهور آمریکا در قرار دادن سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در لیست گروه های تروریستی به خاطر شکست نقشه های شوم آنان در منطقه بوده است که همیشه با سد محکم جمهوری اسلامی ایران مواجه شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی بیان داشت: کشور در شرایط حساسی قرار دارد و بیش از پیش دشمنان نظام پس از شکست در جنگ های گذشته و خنثی شدن توطئه هایشان، متحد شده اند که به نظام جمهوری اسلامی ضربه ای وارد کنند و امروز شاهدیم که با تحریم ها و فشارهای بین المللی جنگ اقتصادی را در پیش گرفته است و به دنبال توقف نمودن چرخه اقتصادی کشور است.

مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: نامگذاری سال 98 به نام "رونق تولید" اقدامی بسیار هوشمندانه از سوی مقام معظم رهبری بود که می بایست به فرمان ایشان هم مردم و هم دولت برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن همراه و بسیج شوند.

وی تاکید کرد: با همه تحریم ها و فشارهای ناجوانمردانه اقتصادی بدخواهان نظام اسلامی به ملت شریف ایران، باید بتوانیم با بهره گیری از قدرت و توان داخلی امنیت اقتصادی را برقرار کنیم و اگر بخواهیم اقتصادی پویا و روبه رشد داشته باشیم باید بخش صنعت و تولید ما احساس امنیت کند تا موتور محرکه اقتصاد کشور در مسیر دستیابی به اهداف بچرخد و برای تحقق این امر همه نهاد ها باید نقش آفرینی کنند و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی به عنوان متولیان اصلی تامین امنیت باید در تامین امنیت اقتصادی نیز ورود جدی تری داشته باشند.

رییس کل دادگستری استان قزوین اظهار داشت: استان قزوین در بحث مسائل امنیتی وضعیت مطلوب و قابل قبولی در بین استان های کشور دارد و این دستاورد مهم برای استان با تلاش، همراهی، همدلی، هماهنگی و تعاملات بین دستگاه قضایی و انتظامی و با همراهی سایر نهادها محقق شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد امر پیشگیری به عنوان یک اصل شناخته می شود و امیدواریم مجموعه انتظامی استان نیز امر پیشگیری را در اولویت های اصلی خود قرار دهد و با نگاه پیشگیرانه به مسائل و معضلات اجتماعی ورود پیدا کند زیرا ما بر این باوریم که نگاه سخت و برخوردی در بسیاری از موارد راهگشا نخواهد بود.  

این مقام قضایی استان در پایان گفت: خوشبختانه هماهنگی و انسجام خوبی بین دستگاه قضایی و انتظامی استان وجود دارد و امنیت حاکم در استان نیز به همین دلیل است و امیدواریم با افزایش تعاملات و همکاری های بین سازمانی شاخصه های تحقق عدالت، امنیت و احساس امنیت در جامعه ارتقاء یابد.

 در این دیدار دادستان قزوین و معاونین رییس کل دادگستری استان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.