ایرانشهر-سرپرست روزنامه قدس در جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به این نکته که خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند، گفت: روابط عمومی ها به عنوان بازوی اطلاع رسانی ادارات و نهادهای دولتی، با تعامل بیشتر با خبرنگاران جراید و خبرگزاری ها می توانند عملکرد دولت را برای مردم به خوبی روشن نمایند.

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست روزنامه قدس در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: مطبوعات نقش بسیار مهمی در تنویر افکار عمومی جامعه دارند و اطلاع رسانی به بخش عظیمی از پیکر جامعه از طریق جراید و مجلات صورت می گیرد و این مطبوعات است که آیینه تمام نمای مسایل، رخدادها، مشکلات و نارسایی ها و نیز انعکاس خدمات حاکمیت و نمایندگان آن در شهرستان ها هستند.

مهمترین نکته ای که باید به آن اشاره کنم این است که سیستان و بلوچستان هم مرز کشورهایی است که حضور آمریکای جهانخوار در آن کشورها پررنگ است و استکبار برای نابودی و تضعیف ملت ایران بویژه جوانان سیستان و بلوچستان از طریق شبیخون فرهنگی و جنگ نرم نقشه های شومی دارد، بنابراین ضرورت دارد تا مطبوعات از طریق درج مقاله ها و گزارش های مستند جوانان را در جریان توطئه های دشمنان قسم خورده قرار دهند.

از سوی دیگر مسئولان و مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که مناصب و مسئولیت های خود را مدیون مردم همیشه در صحنه هستند، بایستی در راستای پاسخگویی به افکار عمومی جامعه با اصحاب مطبوعات همکاری نزدیک و تنگاتنگی داشته و خود را در  قبال آنان مسئول بدانند؛ همچنین روابط عمومی ادارات و سازمان ها همانند مطبوعات پل ارتباطی مردم با مسئولان محسوب می شوند و مهمترین وظیفه آنان تبادل اطلاعات با رسانه هاست، از این رو مسئولان روابط عمومی ها نباید خود را از خبرنگاران و مطبوعات جدا بدانند.

انتظار می رود مدیران سازمان ها و ادارات هم  این مهم را مد نظر داشته و توصیه های لازم را به واحدهای روابط عمومی  ارائه کنند. از فرمانداران هم به عنوان نماینده عالی دولت تقاضا می شود، جلسه‌ای  با مسئولان روابط عمومی ادارات شهرستان ها برای پاسخگویی به مسایل و مشکلات مردم که از سوی خبرنگاران مطرح می شود، برگزار کنند، چون اطلاع رسانی شفاف به افکار عمومی در پیشبرد اهداف آنان و جلب اعتماد مردمی بسیار تأثیرگذار است.

در این میان مدیران ادارات و سازمان هایی که قدر این فرصت را دانسته و پاسخگوی افکار عمومی نزد اصحاب مطبوعات بوده اند موفقیت های بیشتری داشته اند.

سرپرست روزنامه قدس در جنوب سیستان و بلوچستان  با توجه به اینکه خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند، گفت: روابط عمومی ها به عنوان بازوی اطلاع رسانی ادارات و نهادهای دولتی، با تعامل بیشتر با خبرنگاران جراید و خبرگزاری ها می توانند عملکرد دولت را برای مردم به خوبی روشن نمایند.

وی نقش اصحاب رسانه و روابط عمومی ادارات در اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی جامعه را بسیار موثر دانست و گفت: ارتقاء جایگاه و پتانسیل های  استان ازمهمترین وظایف روابط عمومی ادارات و اصحاب رسانه است  ولی متاسفانه برخی از روابط عمومی ها  هیچگونه همکاری با خبرنگاران نداشته  و ندارند و مهمتر از ان  برخی از مسوولان نقد پذیر نیستند ؛ به امید روزی که آستانه تحمل مسئولان بالا رود و انتقاد را به مثابه تخریب ، تضعیف و ... ندانند.

لازم به ذکر است، در پایان سرپرست قدس آنلاین در جنوب سیستان و بلوچستان، خواستار تعامل روابط عمومی های ادارات  و دیگر مردم جامعه با خبرنگاران شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.