رئیس کمیته ملی المپیک به منظور انجام رایزنی‎های لازم برای برطرف شدن حداکثری مشکلات ارزی ورزش در سال جاری، نشستی با رئیس کل بانک مرکزی برگزار کرد.

دیدار رئیس کمیته ملی المپیک با رئیس کل بانک مرکزی

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، دیدار سیدرضا صالحی امیری با عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد.

این دیدار به درخواست رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد تا وی بتواند بر اساس برآورد بودجه این کمیته برای امسال، رایزنی‌های لازم را جهت همراهی حداکثری بانک مرکزی در این زمینه و تأمین ارز مورد نیاز داشته باشد.

سال گذشته ورزش ایران تحت تأثیر مشکلات ارزی و بالا رفتن بی رویه نرخ آن با چالش‌های زیادی مواجه شد به خصوص که با تصمیم مسئولان، ورزش شرایط استفاده از ارز دولتی را هم نداشت. همین موضوع باعث لغو اعزام ورزشکاران در بسیاری از رشته‌ها شد چراکه بالا بودن قیمت ارز غیردولتی، مهیا کردن شرایط اعزام و حضور در میادین بین المللی برای رشته‌هایی مانند کشتی، تکواندو و … را غیرممکن کرده بود.

به همین دلیل رئیس کمیته ملی المپیک در آغاز سال جاری، دیدار و گفتگو با رئیس کل بانک مرکزی را در دستور کار خود قرار داده تا در سالی که برای این کمیته و به جهت اجرای برنامه‌های المپیکی اهمیت زیادی دارد، مشکلات ارزی کمتر از گذشته محل ایجاد چالش و دغدغه شوند.

بازی‌های المپیک توکیو سال آینده برگزار می‌شود. بخش عمده هزینه حضور در این بازی‌ها امسال باید توسط کمیته ملی المپیک تأمین و به موقع پرداخت شود. از طرفی اکثر میادین گزینشی برای المپیک هم امسال برگزار می‌شود و ورزشکاران و تیم‌های ایرانی برای کسب سهمیه لازم باید در آن حضور داشته باشند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.