انک ام‌یواف‌جی ژاپن، مجوز دسترسی به فعالیت‌های بازار آزاد چین را کسب کرد و به اولین بانک ژاپنی و چهارمین بانک غیرچینی‌ تبدیل شد که این امتیاز را به دست آورده است.

اولین بانک ژاپنی به بازار عملیاتی بانک مرکزی چین وارد شد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، بانک ام‌یواف‌جی ژاپن مجوز دسترسی به فعالیت‌های بازار آزاد چین را کسب کرد و به این ترتیب، به اولین بانک ژاپنی و چهارمین بانک غیرچینی تبدیل شده که این امتیاز را به دست آورده است.

بانک ام‌یواف‌جی، واحد اصلی گروه مالی میتسوبیشی یواف‌جی امیدوار است با این اقدام، دیدگاه بهتری در مورد اهداف و سیاست‌های مالی و پولی چین به دست بیاورد؛ چراکه چنین فعالیت‌هایی که شامل خرید و فروش اوراق قرضه دولتی توسط یک بانک مرکزی است، ابزار ابتدایی تنظیم مقدار پولی است که در سیستم بانکی کشور وجود دارد.

بانک مرکزی چین، شعبه چینی ام‌یواف‌جی را از این تصمیم خود مطلع کرده است. این بانک ظرف ماه جاری توافقات و به روز رسانی‌های لازم در سیستم خود را با هدف اولین مشارکت در فعالیت‌های بازار آزاد، نهایی خواهد کرد.

یک منبع بانکی چین، می‌گوید: از اکتبر ۲۰۱۵ میلادی تا کنون، چین نرخ بنچ‌مارک سپرده خود را ثابت نگاه داشته است. با آزادسازی تدریجی نرخ بهره، نرخ سپرده به یک بنچ‌مارک نمادین تبدیل شده است؛ به نحوی که به جای استفاده از نرخ سپرده، نسبت سپرده لازم بانک‌ها و اقدامات بازار آزاد بانک مرکزی، به ابزارهای اصلی این بانک تبدیل شده‌اند.

در سال ۲۰۱۸ میلادی اقدام منتخب بانک مرکزی چین در بازار آزاد، تزریق بیش از ۱۰ تریلیون یوآن (۱.۵ تریلیون دلار) به بازار، از طریق بازخرید اوراق بانک‌ها بوده است.

کمتر از ۵۰ بانک، شامل اچ‌اس‌بی‌سی و سیتی‌گروپ، می‌توانند در فعالیت‌های بازار آزاد چین مشارکت داشته باشند. بانک ام‌یواف‌جی از سال ۲۰۱۶، به دنبال به دست آوردن این دسترسی بوده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.