وزیر خارجه آمریکا از عملکرد نمایندگان این کشور در قبال اتخاذ تحریم‌های سختگیرانه علیه تهران انتقاد کرده است.

 افزایش اختلافات دولت آمریکا با نمایندگان کنگره بر سر تحریم‌های ایران

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی گفت: درخواست نمایندگان آمریکایی برای اعمال سیاست‌های سختگیرانه‌تر تحریم علیه ایران، بیشتر خودنمایی است.

پامپئو در ادامه وعده داده است که وزارت خارجه آمریکا در نهایت اقدامات درستی را برای اعمال فشار لازم بر جمهوری اسلامی ایران اتخاذ خواهد کرد.

اظهارات پامپئو چند روز پس از آن است که تد کروز نماینده جمهوریخواه تگزاس از وی خواست تا به گروه کوچکی از کشورها اجازه ندهد تا به خرید نفت ایران ادامه دهند، آن هم پس از منقضی شدن معافیت تحریم‌های نفتی ایران در ماه آینده.

این اظهارات نشانگر اختلافات نادری است که تاکنون بین نمایندگان تندرویی مثل کروز و پامپئو و جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید بر سر نحوه برخورد با ایران فاش شده است.

پامپئو افزود: اتهاماتی که عنوان می‌کند وزارت خارجه آمریکا فشارها بر ایران را کاهش داده است، به هیچ وجه صحت ندارد. برخی افراد دوست دارند داستان‌های خودشان را بگویند، برخی دوست دارند با طرح این مسائل روزنامه‌های خود را بفروشند. برخی نمایندگان کنگره قصد خودنمایی دارند. ولی وزارت خارجه اقدامات درست و لازم را انجام خواهد داد. می‌خواهیم فشار بر جمهوری اسلامی را حفظ کنیم آن هم زمانی که مردم ایران به آنچه شایستگی و لیاقت آن را دارند، دست پیدا کنند: یعنی شانس یک زندگی عادی در کشوری که دیگر بزرگترین حامی تروریسم در جهان نباشد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.