مذاکرات در مورد معافیت از تحریم های نفتی ایران نشان می دهد که احتمال تمدید آن وجود دارد، به شرطی که هند مقادیر کمتری نفت از ایران وارد کند .

تمدید معافیت هند از تحریم نفتی ایران به شرط کاهش واردات

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، مقامات هندی از نزدیک با مقامات آمریکا کار می کنند تا مطمئن شوند دو ضرب‌العجل اوایل ماه می برای دولت هند با نتایج مثبت پایان می یابد. یکی پایان معافیت ها برای خرید نفت ایران است و دیگری تصمیم گیری هایی در مورد بیرون رفتن هند از سیستم کلی امتیازدهی (GSP) است . 
در حالی که تصمیم‌گیری در مورد GSP را می توان تا پس از انتخابات به تعویق انداخت، مذاکرات در مورد معافیت از تحریم های نفتی ایران نشان می دهد که احتمال تمدید آن وجود دارد، به شرطی که هند مقادیر کمتری نفت از ایران وارد کند . 
وزارت امور خارجه هند هفته گذشته طی گفتگو با سیگال مندلکر ، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی اعلام کرد هر دو طرف از ماه نوامبر درگیر مسئله واردات نفت هند از ایران بوده اند . مندلکر در اوایل آوریل برای بحث در مورد تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ائتلاف جهانی برای مبارزه با حمایت دولت ایران از تروریسم و رفتارهای مداخله گرانه آن ، وارد دهلی نو شد . 
هند ، ترکیه و چین تنها کشورهایی بودند که واردات قابل توجهی از ایران داشتند. دولت مودی پس از اظهارات اولیه خود مبنی بر اینکه تنها تحریم‌های سازمان ملل را به رسمیت می شناسد نه تحریم‌های یک جانبه را ، موضع خود را در مذاکرات برای معافیت از تحریم‌های ایران نرم تر کرده است . 
طبق منابع آگاه، آمریکا در نظر دارد شش ماه دیگر معافیت ها را تمدید کند ولی مقدار نفت وارداتی هند از ایران را نسبت به دور قبل از معافیت ها کاهش می دهد . راویش کامور، سخنگوی وزیر امور خارجه هند گفت:« معافیت ها در ۴ می پایان می یابند. باید صبر کنیم و ببینیم. مسئله مهم این است که ما به حفاظت از امنیت انرژی خود ادامه می دهیم .مذاکرات بین هند و آمریکا ادامه دارد» . 
یک مقام ارشد دولتی هند گفت:« در حالی که خوشحالیم افزایش صادرات آمریکا به هند مخصوصا نفت خام و ال ان جی، باعث ۷.۱ درصد کاهش در کسری تجارت در سال گذشته شده، ولی بسیار چالش های ساختاری در روابط تجاری با آمریکا وجود دارد که باید حل شوند» . 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.