مازندران- محمدعلی خانی گفت: ۴ هزار واحد مسکونی روستایی قابلیت بومگردی دارند.

۴ هزار واحد مسکونی روستایی مازندران قابلیت بوم‌گردی دارند / آواربرداری از ۱۰۰ واحد سیل‌زده

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدعلی خانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران، صبح امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی از قابلیت ۴ هزار واحد مسکونی روستایی برای ایجاد بومگردی خبر داد و اظهار کرد: در این راستا برای مقاوم سازی یکهزار واحد مسکونی تسهیلات بانکی اختصاص می یابد.

وی با اشاره به اینکه ۲۲۴ روستا بعنوان روستاهای هدف گردشگری انتخاب شدند، اشتغال مولد، رونق تولید، توسعه پایدار روستاها و مهاجرت معکوس را از نتایج مثبت ایجاد روستاهای هدف گردشگری دانست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه چرایی اجرای ناقص بومگردی در روستاها خاطرنشان کرد: ابتدا باید محیط روستاها آماده شود و در ادامه در زمینه گردشگری و عرضه محصولات و صنایع روستایی اقدام گردد.

خانی در ارتباط با پیوست فرهنگی پروژه های بومگردی توضیح داد: با همراهی و همکاری سازمان میراث فرهنگی و مدیرکل روستایی استانداری درصدد اجرای پیوست فرهنگی در روستاها هستیم.

وی از اجرای طرح هادی در ۱۲۰۰ روستا خبرداد و گفت: با مشارکت مردم، طرح هادی در ۱۵۰۰ روستا اجرایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران به خسارت سیل به ۶۵۰ واحد مسکونی اشاره کرد و از آواربراری ۱۰۰ واحد مسکونی خبر داد.

خانی به پرداخت بلاعوض معیشتی و تعمیراتی به ۴۰۰ واحد خبر داد و از پیمانکاران بومی خواست که به کمک سیلزدگان بیایند و وارد میدان شوند.

وی با اعلام اینکه ۶۶۰ نفر برای وام تعمیرات و ۳۵ نفر برای وام ساخت به بانک ها معرفی شدند، افزود: در مناطق روستایی ۴۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۴ درصد و ۱۰ میلیون تومان بلاعوض و در مناطق شهری نیز ۵۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۵ درصد و ۱۲ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با اشاره به اینکه ساخت ۳ هزار واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰ درصد را در شهر سرپل ذهاب کرمانشاه در دست اجرا داریم، خاطرنشان کرد: واحدهای مذکور حداکثر تا پایان شهریور تحویل زلزله زدگان می شود.

خانی اضافه کرد: در این راستا ۳۵۰ واحد آسیب دیده نیز مقاوم سازی شد.

وی در پایان از سنددار شدن ۱۲ هزار واحد مسکونی با همکاری اداره ثبت اسناد در سال گذشته خبر داد و گفت: تاکنون برای ۲۷۳ هزار واحد سند صادر شده است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.