گیلان- استاندار گیلان : طرح‌های شناگاهی علاوه بر کاهش آمار غریق، منتج به ایجاد شغل نسبتاً دائم، خودگردان و بی‌نیاز از اعتبارات دولتی در جهت اشتغالزایی و ارائه خدمات به گردشگران است.

لزوم دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ساماندهی سواحل/  دائمی شدن بهره‌گیری از طرح شناگاهی با برنامه‌ریزی صحیح

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، مصطفی سالاری استاندار گیلان، در جلسه ساماندهی سواحل استان گیلان با اشاره به کاهش تعداد غرق شدگان در سواحل گیلان طی سال گذشته، اظهار کرد: جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در نقاط ساحلی و ایجاد طرح های شناگاهی منجر به کاهش غریق می شود.

استاندار گیلان تصریح کرد: این طرح همچنین منجر به ایجاد شغل نسبتا دائم، خودگردان و بی نیاز به اعتبارات دولتی در جهت اشتغالزایی و ارائه خدمات به گردشگران است.

وی با تاکید بر تنظیم شیوه نامه ای جهت بررسی و برنامه ریزی در این طرح بیان کرد: بخشی از این طرح در خصوص خدمات بهداشتی، غریق نجات و تمهیدات ایمنی و... جز الزامات کار محسوب می شود و بخش دیگر در خصوص تعداد غرفه، آلاچیق، فروشگاه، رستوران و... و. بر اساس سلیقه سرمایه گذار بوده که به عنوان بخش درآمدزا قابلیت فعالیت در تمام فصول را دارد.

سالاری با بیان اینکه این طرح منجر به درآمدزایی، اشتغال زایی و به صفر رساندن آمار غریق می شود، افزود:علاوه بر شناگاه های فعلی، نقاط دیگری که امکان ایجاد طرح شناگاهی دارند شناسایی و مورد مطالعه قرار گرفته که امکان واگذاری به بخش خصوصی را دارد.

وی افزود: می توان از طریق فراخوان این عرصه ها را برای مدت زمانی تعیین شده به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار کرد تا آنها نیز با هزینه اندک و جانمایی سازه قابل حمل که نمای آن با طبیعت سازگار است نسبت به ارائه خدمات به گردشگران اقدام و درآمدزایی پایداری را ایجاد کنند.

استاندار گیلان تاکید کرد: شناسایی نقاط قابل واگذاری به بخش خصوصی، بررسی موقعیت، طول و عرض و عمق تقریبی به لحاظ بروز احتمالی مخاطرات، تامین امکانات زیر ساختی تا ورودی محوطه ها و... در قرارداد با سرمایه گذاران لحاظ می شود.

سالاری با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های لازم در جهت ایجاد اشتغال در سطح سواحل بیان کرد: ما در حالی برای ساماندهی سواحل هزینه پرداخت می‌کنیم که در واقع باید با ایجاد ساز و کاری مطلوب از ظرفیت سواحل بهره گرفت و ایجاد درآمد داشت.

وی درباره دستگاه واگذارکننده و متولی این طرح گفت: انعقاد قرارداد با سرمایه گذار با مصوبه کمیته ساماندهی سواحل بر عهده یکی از دستگاه های بنادر دریانوردی، ورزش و جوانان و یا میراث فرهنگی است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به تأثیر واگذاری بهره برداری طرح های ساحلی به بخش خصوصی و ایجاد فضای رقابت در آن‌ها گفت: باید با افزایش تعداد واگذاری‌ها در سطح سواحل بین سرمایه‌گذاران رقابت ایجاد کرده و تنها وظیفه نظارت را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.