وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بی‌تردید شیخ فریدالدین عطار نیشابوری در زمره ستارگان درخشان است که مرزهای علم و ادب و عرفان را در نوردید.

عطار نیشابوری در زمره ستارگان درخشان علم و ادب است

به گزارش قدس آنلاین ، سید عباس صالحی صبح یکشنبه در پیامی به مراسم بزرگداشت فرید الدین عطار نیشابوری که توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نیشابور قرائت شد اظهار کرد: سرزمین ایران، دیار مشاهیر و مفاخر فراوانی است که در قرون اعصار مختلف چراغ راهی برای جویندگان حقیقت معرفت گشته‌اند و نام خود را برای همیشه تاریخ جاویدان ساخته‌اند. آسمان همیشه روشن این مرزوبوم سرشار از اخترهای همواره درخشانی است که تجلی پرتو نور الهی را به تصویر کشیده‌اند.

وی افزود: بی‌تردید شیخ فریدالدین عطار نیشابوری در زمره این ستارگان درخشان است که مرزهای علم و ادب و عرفان را در نویدید و در وادی عشق و معرفت سکنی گزید، شاعر نغزگو و عارف شوریده سر که بابیانی شیوا و دلنشین زیبا و پریشان فرش را به عرش گره می‌زند و جان خسته خاک را به اوج افلاک می‌رساند.

وی بیان کرد: اینک و در زمانه‌ای که انسان سرگشته در جهانی پرمخاطره و جنگ‌افروز گرفتار آمده است بر ما است که به عنایت میراث داران این گنجینه ها، تمامی همت و تلاش خود را به کارگیریم و روایتی کارآمد و کارگشا از احوال و سالک هفت شهر عشق به نسل امروز و فردایمان ارمغان آوریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: با گرامیداشت فرخنده روز بزرگداشت شیخ فریدالدین عطار نیشابوری، از تمامی اصحاب اندیشه، ادب و هنر که همه دغدغه مفاخر نامدار ایران عزیز را داشته و دارند، خاضعانه قدردانی نموده و تلاش دست‌اندرکاران بزرگداشت شخصیت بزرگ جهان اسلام را صمیمانه می‌ستایم. امیدوارم این کوشش‌های خالصانه به اعتلا و ارتقای اندیشه فرهنگ این مرزوبوم و شناخت و آگاهی و معرفت بیشتر جامعه ایرانی بینجامد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.