خراسان شمالی- محمدعلی عباس زاده تعداد کل کارفرمایان استان را حدود ١٥ هزار نفر عنوان کرد و گفت: ماهیت و مبنای کار سازمان تامین اجتماعی پاسخگویی به بیمه شدگان و کارفرمایان و عمل به قانون است.

رونق تولید و بهبود اقتصاد کشور از طریق ارتقاء نقش کارفرمایان در تعامل با تامین اجتماعی میسر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی، محمد علی عباس زاده وحید مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی، در دیدار با رییس سازمان صمت خراسان شمالی گفت: سیاست تامین اجتماعی،رونق تولید و بهبود اقتصاد کشور از طریق ارتقا نقش کارفرمایان در تعامل با سازمان تامین اجتماعی است.

وی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی بر پایه مشارکت سه جانبه دولت، کارفرما و کارگر شکل گرفته و ماهیت آن  پاسخگویی به شرکای اجتماعی این سازمان است.

وی افزود:از این رو  باید با برنامه ریزی دقیق بر مبنای میزان تاثیر گذاری  شرکای اجتماعی مبنای حرکتی و مسیر آن هدف گذاری شود.

عباس زاده اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی   در فرایند مشارکت سه جانبه  شرکای اجتماعی بر مبنای حمایت از نیروی کار یعنی کارگران عمل می کند و هدف آن حمایت از نیروی کار و عامل تولید کشور است.

وی با بیان این که سازمان تامین اجتماعی تضمین کننده تولید کشور و ضامن رونق  تولید است،گفت:در سال ٩٨ که براساس منویات رهبر معظم انقلاب به سال رونق تولید نامگذاری شده است هدف گذاری ما در کنار اجرای قوانین همچنان حمایت از کار و تولید و ارتقا سطح خدمات قابل ارائه به مخاطبین تامین اجتماعی است.

وی با اشاره به تعاملات متقابل سازمان تامین اجتماعی و سازمان صمت،اظهار داشت:کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برمبنای حمایت از تولید و تولیدکننده شکل گرفته است و  فرصت بسیار خوبی برای درک متقابل دو سازمان است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی تعداد کل کارفرمایان استان را حدود ١٥ هزار نفر اعلام کرد و افزود: ماهیت و مبنای کار سازمان تامین اجتماعی پاسخگویی به بیمه شدگان و کارفرمایان و عمل به قانون است.

وی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان درآمد و هزینه ای است و یک ریال هم از بودجه دولتی استفاده نمی کند بنابراین انتظار داریم بادرک درست از شرایط روز جامعه و دقت در ساختار تامین اجتماعی با تلاش و تعامل و همکاری بیشتر در جهت بهبود شرایط وحمایت هرچه بیشتر از کار و تولید کشوردر کنار سازمان تامین اجتماعی باشند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی در ادامه بابیان این که نقش کارفرمایان به عنوان یک ضلع از سه ضلع مثلث سه جانبه گرایی نقش بسیار مهم و بی بدیلی است،گفت: باید کارفرمایان در تصمیمات سازمان تامین اجتماعی سهم بیشتری داشته باشند تاموجب شود قوانین غیر کارشناسی برسازمان تحمیل نشود.

عباس زاده وحید تکیه گاه اصلی سازمان تامین اجتماعی را مشارکت سه جانبه کارفرمایان،کارگران و دولت در جنبه های مختلف سیاستگذاری،تصمیم گیری های کلان و تامین منابع مالی عنوان کرد.

وی افزود: در این راستا از کارفرمایان تقاضا داریم با ارسال به موقع لیست  حق بیمه و پرداخت آن ، سازمان تامین اجتماعی را در ارائه خدمات مطلوبتر به کارگران و بیمه شدگان یاری کنند.

رضا فیروزه،رییس سازمان صمت خراسان شمالی نیز در این دیدار از نقش سازمان تامین اجتماعی در  حمایت از جامعه کار و کارفرمایی استان قدردانی کرد و گفت:خوشبختانه ظرفیت کارگروه هایی مثل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به سبب حضور دستگاههایی چون تامین اجتماعی فرصت بسیار خوبی را فراهم کرده است .

وی افزود:در این راستا باید با تعامل بیشتر و بهتر از این فرصت ها در جهت حمایت هرچه بیشتر از نیروی کار و ساختار تولیدی استان و کشور بهره برد.

فیروزه تصریح کرد:در فضای کنونی جامعه بخصوص در استان خراسان شمالی بایستی بمنظورجذب بیشتر نیروی کار و ارتقا روابط بین کارگر و کارفرما تلاش کنیم و در این بین نقش سازمان تامین اجتماعی نقشی کلیدی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.