حجت علی شایانفر گفت: تاکنون ۶۱۹ خانوار گرفتار در سیل در خراسان رضوی توسط هلال احمر، از سیل رهایی یافته اند و عملیات تخلیه آبگرفتگی از ۸۳ منزل با موفقیت انجام گرفته است.

احتمال تخلیه ساکنان پایین دست بندهای خاکی/ مهمترین کار در شرایط فعلی مدیریت آب سدهاست/ ۱۳ شهر خراسان رضوی در معرض بارش‌های شدید

حجت علی شایانفر مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی در گفتگو با قدس آنلاین، عنوان کرد: بارندگی های اخیر در ۱۵ ایستگاه استان ثبت شده است؛ بیشترین میزان آن در جغتای با ۳۲/۵ میلیمتر و کلات با ۳۱ میلیمتر بوده است.

وی ادامه داد: در روز گذشته ۵ محور فرعی استان مسدود شده بود که با تلاش نیروهای مسئول این مسیرها بازگشایی شده و اکنون هیچ محور فرعی و اصلی مسدود شده ای نداریم. اما راه روستایی بیش از ۲۰ روستا مسدود شده است که به محض فروکش کردن سیلاب مسیر آنها بازگشایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: در کلات و باخرز و سرخس و درگز گزارش خسارت سیل داشته ایم. در حال حاضر برق تمام ۲۱ روستایی که قطع شده بود، وصل شده است؛ فقط در روستای صمد آباد سرخس به درخواست مسولان محلی و برای تامین ایمنی مردم برق روستا قطع است.  

مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی بیان کرد: تاکنون ۶۱۹ خانوار گرفتار در سیل در سطح استان توسط هلال احمر، از سیل رهایی یافته اند و آبگرفتگی ۸۳ منزل نیز تخلیه شده است.

وی در ادامه به برخی از اقداماتی که برای کمک بیشتر به مناطق سیل زده کلات صورت گرفته است اشاره و گفت: ۴ تیم امدادی از هلال احمر شامل ۱۱ نفر نیروی عملیاتی، ۳دستگاه خودرو و ۵ موتور پمپ به کلات فرستاده شده است؛ این نیروها تاکنون ۵۰ مورد آبگرفتگی در کلات را به پایان رسانند. این گروه همچنان در منطقه حضور دارند.

وی تصریح کرد: مطابق پیش بینی های هواشناسی در تایباد، خواف، بردکسن، تربت جام، کاخک، بجستان، گناباد، خوشاب، رشتخوار، زاوه، در بخش جنوبی تربت حیدریه، صالح آباد و سرخس شدت سامانه در ساعات آینده بیشتر خواهد شد. آمادگی داریم در هر نقطه ای از استان که نیاز به انجام عملیات امدادی احساس شود حضور یافته و اقدامات لازم را انجام دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی اعلام کرد: خوشبختانه تاکنون تلفات جانی نداشته ایم اما خسارت‌های زیادی به راهها و اماکن مسکونی و تجاری و کشاورزی و تاسیسات زیربنایی مانند شبکه های برق و گاز و... و. وارد شده است. به صورت موقت در تمام نقاط سیل زده شرایط عادی را برقرار کرده ایم و اکیپ های ارزیاب در موقعیت مناسب برای ارزیابی خسارات به محل اعزام خواهند شد.

وی در خصوص اقداماتی که در خصوص سیل احتمالی در مشهد در نظر گرفته شده است، گفت: مناطقی از شهر را که احتمال آبگرفتگی زیادی دارند شناسایی کرده و در آنجا موتور پمپ، کفکش و ماشین های مکنده و نیروهای خدماتی مستقر شده اند. حاشیه کشف رود، یکی از نقاطی است که احتمال وقوع سیل دارد و به همین منظور در صورت لازم برای مردم منطقه هشدارهای لازم و در صورت نیاز هشدار تخلیه را صادر خواهیم کرد.

شایان فر بیان داشت: بندهای خاکی و آبخیزداری احتمال آسیب پذیری بیشتر دارند. این مناطق به خوبی رصد شده است و اگر وضعیت بحرانی شد، هشدار و دستور تخلیه مناطق پایین دست صادر خواهد شد اما فعلا مورد خاصی نداشته ایم. مدیریت آب جمع شده در بندهای خاکی و سدها بسیار مهم است. مدیریت دریچه های سد و کنترل آب ورودی و خروجی از آن بسیار مهمتر است و تمام تلاشمان را خواهیم کرد که به خوبی این وضعیت را کنترل کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.