۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 652005

معاون اقتصادی وزیر کشور با حضور در الیگودرز،‌ بر بازگشایی راه های روستایی برای امکان کوچ و جابجایی عشایر تأکید کرد.

حضور معاون اقتصادی وزیر کشور در الیگودرز

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور که عصر روز شنبه برای بررسی آخرین وضعیت خسارات وارده از سیل، به شهرستان الیگودرز سفر کرد، در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان، بر ضرورت تشکیل کمیته ویژه ای برای بررسی علل تخریب تعداد زیادی از پل های استان لرستان در جریان سیل اخیر  تأکید کرد.
دین پرست با اشاره به اینکه شهرستان الیگودرز دارای ٤٥٠٠ خانوار عشایری ، با جمعیتی بالغ بر (٣٣) هزار نفر بوده و نظر به نزدیک شدن زمان کوچ عشایر به شهرستان الیگودرز ، به همراه قریب به ( ٤٦٨) هزار راس دام سبک ، بر ضرورت مرمت و بازسازی محورهای مواصلاتی و جاده های روستایی و احداث پل های تخریب شده، در اولین فرصت تاکید کرد.
نماینده ویژه وزیر کشور، افزود: علیرغم آنکه با وقوع سیل، از مجموع (٢٣٠) روستای آبرسانی شده، آب (٧٠) روستا قطع شده بود، لیکن درحال حاضر  آب تمامی روستاها متصل شده است.
دین پرست خاطر نشان کرد: از مجموع (٣٠٧) روستای برقدار، برق (٢٠٥) روستا بر اثر وقوع سیل قطع شده بود که هم اکنون، به جز برق ٥ روستا( بدلیل عدم دسترسی به جاده)، برق سایر روستاها وصل شده است.
وی افزود: سیل اخیر، در شهرستان الیگودرز، اخلالی برای خدمات رسانی در شبکه گاز و ارتباطات سیار بوجود نیاورده است.
معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه صرفاً ٤٠درصد از مجموع ١٠٥٠٠ واحد مسکونی روستایی ثبت شده در شهرستان الیگودرز، مقاوم سازی شده است، تصریح کرد: مقرر شد بنیاد مسکن، در اسرع وقت نسبت به ارائه برنامه زمانبندی مقاوم سازی ٦٠ درصد واحدهای مسکونی روستایی بی دوام، فرسوده، خشت و گلی و فاقد استحکام اقدام کند.
وی با اعلام اینکه تعداد واحدهای مسکونی احداثی شهری در شهرستان الیگودرز ١٠٠ واحد و روستایی  ٩٠٠ واحد برآورد شده گفت: در این شهرستان، تعداد واحدهای مسکونی تعمیری شهری ٤٠ واحد و تعمیری روستایی ٥٠٠ واحد اعلام گردید.
معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه قریب به یکصد میلیارد تومان به بخش پرورش ماهی شهرستان خسارت وارد شده است، گفت: مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی، در اسرع وقت نسبت به بررسی موضوع و حل مشکلات ٧٢ واحد آسیب دیده پرورش ماهی اقدام کند.
دین پرست همچنین، بر ضرورت اقدام فوری وزارت راه و شهرسازی، در زمینه حل مشکل راه روستایی آبشار چگان که بر اثر سیل تخریب گردیده و همچنین احداث پل جایگزین روستای سه سوک، (هر دو مورد از بخش ززو ماهرو ) تأکید کرد.
گفتنی است، نماینده ویژه وزیر کشور در استان لرستان، در جریان این سفر ، به مدت ٥ ساعت ، از مناطق آسیب دیده شهرستان الیگودرز و بویژه رانش زمین در مور زرین بخش ذلقی، گردنه گله بادوش، روستای کیگوران،آبشار چگان، روستای سه سوک، روستای آبسرده و پرورش ماهی منطقه آب رحمت بازدید کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.