سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی از راه‌اندازی 4 آشپزخانه با ظرفیت طبخ روزانه 10 هزار پرس غذا در استان لرستان برای ارائه خدمت به سیل‌زدگان خبر داد.

طبخ روزانه 10 هزار پرس غذا در 4 آشپزخانه آستان قدس در لرستان

به گزارش قدس آنلاین ، به نقل از آستان نیوز، حامد صادقی به خدمات و اقدامات معاونت محرومیت‌زدایی در مناطق سیل‌زده استان لرستان اشاره کرد و گفت: از ساعات ابتدایی وقوع سیل کار ساماندهی امکانات، تجهیزات و بررسی خسارت‌ها و آسیب‎ها در مناطق سیل‌زده را آغاز کردیم.

سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی به فعالیت یک هزار خادم یار در مناطق سیل‌زده لرستان اشاره و اظهار کرد: در لحظات ابتدایی وقوع سیل 10 گروه جهادی در مناطق ساماندهی شدند، 30 گروه جهادی نیز در اولین فرصت برای خدمت‌رسانی به استان لرستان اعزام شدند.

وی استقرار 4 آشپزخانه سیار با ظرفیت پخت روزانه 10 هزار غذا در روز، توزیع روزانه 5 هزار قرص نان، 5 هزار آب‌معدنی در 48 ساعت ابتدایی حادثه را برخی دیگر از فعالیت‌های معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی در مناطق سیل‌زده لرستان اعلام کرد.

صادقی ادامه داد: همچنین به‌منظور تسریع در امور خدمت‌رسانی دو دستگاه لودر، دو دستگاه کامیون کمپرسی 10 تنی، یک دستگاه بولدرز، یک دستگاه تریلی بنز 10 تنی، یک دستگاه کفی بنز 10 تنی، یک دستگاه تریلی، یک دستگاه تانکر سوخت 10 هزار لیتری و یک دستگاه ایسوزو کانتینر دار به مناطق سیل‌زده لرستان اعزام شد.

وی یادآور شد: معاونت محرومیت‌زدایی باهدف ایجاد نشاط، شادابی و کاهش ناراحتی روحی و روانی مردم به‌ویژه کودکان سیل‌زده استان لرستان برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی متنوعی همچون برپایی چادرهای مهدالرضا(ع) در کمپ‌های اسکان سیل‌زدگان، برگزاری مسابقات و جنگ‌های مذهبی، خوانش کتاب توسط خادم یاران رضوی برای کودکان مستقر در کمپ‌ها، اجرای سرود، ساماندهی خادم یاران تعلیم و تربیت به منشور کار بادانش آموزان و جلوگیری از افت تحصیلی، توزیع کتاب‌های علمی و داستانی بین دانش‌آموزان برگزار کرد.

سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی گفت: بعد از عبور از بحران سیلاب و رفع آب‌گرفتگی و گل گرفتگی مناطق، ان‌شاءالله با برآوردهای دقیق بتوانیم در امدادرسانی به مردم مشارکت کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.