۱۲ مکان سیل‌خیز در چناران شناسایی شده است؛ ۱۲ میلیمتر بارندگی در خلیل‌آباد گزارش شده و فرماندار گناباد نیز گفته تا این لحظه هیچ روستایی تخلیه نشده است.

آخرین وضعیت شهرستان‌های درگز، گناباد، خلیل‌آباد، بردسکن و چناران در بارش‌های اخیر

به گزارش قدس آنلاین، ولی قلیچی عنوان کرد: با وجو بارندگی‌هایی که تاکنون در منطقه داشته‌ایم اما تا این لحظه مشکل خاصی گزارش نشده است. در نقاط سیل‌خیز شوراها و یا مدیران محلی به عنوان نماینده ویژه مستقر هستند و ضمن در اختیار داشتن امکانات مردم را نیز در مواجهه با سیلاب آموزش داده‌اند.

فرماندار شهرستان چناران بیان کرد: در زمان بروز هرگونه مشکل تا زمان رسیدن نیروهای امدادی خود این افراد، منطقه را مدیریت خواهند کرد که با این روش کمک بسیار خوبی به ستاد بحران شهرستان شد.

وی عنوان کرد: تاکنون ۱۲ مکان سیل خیز در شهرستان شناسایی شده است و تمامی نیروها در آماده باش کامل هستند.

قلیچی اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین نگرانی ما از شهر گلبهار و روستاهای حاشیه جاده و همچنین محور قدیم شهرستان چناران است.

وی همچنین گفت: نگرانی دیگر از روستای سیدآباد که در حاشیه جاده واقع شده و همچنین بخش کوهستانی بقمچ است که قبلا سیلاب‌هایی را نیز داشته است.

فرماندار شهرستان چناران بیان کرد: با توجه به تدابیر اتخاذ شده توانسته‌ایم خسارت‌های مالی را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: تاکنون از ۱۳ هزار واحد روستایی حدود ۵ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده و در بافت شهری نیز با مشکل خاصی مواجه نیستیم.

قلیچی اظهار کرد: با توجه به مناطق گردشگری شهرستان از جمله اخلمد، پیست اسکی و... از مردم درخواست داریم در شرایط فعلی از رفتن به مناطق گردشگری خودداری کنند.

مسیر عشق آباد به بردسکن بازگشایی شد

در ادامه فرماندار بردسکن بیان کرد: به رغم شدت بارندگی‌های امروز عصر و مسدود شدن مسیر عشق آباد به بردسکن با تلاش‌های صورت گرفته این مسیر بازگشایی شد.

ابراهیم قاسم پور اظهار کرد: همچنین محور بردسکن به انابد که به دلیل روان‌آب‌ها مسدود شده بود بازگشایی شده و تردد در این مسیر بدون مشکل انجام می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکل خاصی در حوزه شهرستان وجود ندارد و تاکنون گزارشی از تخریب منازل مسکونی اعلام نشده است.

وی در همین خصوص از شهروندان خواست از نزدیک شدن به محل عبور سیلاب و روان‌آب‌ها خودداری کنند.

۱۲ میلیمتر بارندگی در خلیل‌آباد

فرماندار خلیل‌آباد از بارش ۱۲ میلیمتر بارندگی از ظهر امروز تا کنون در این شهرستان خبر داد.

مجتبی شاکری گفت: با اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته در سطح شهرستان تاکنون خسارت‌های خاصی گزارش نشده و تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران در آماده باش کامل هستند.

وی عنوان کرد: صبح امروز تمامی مسیل‌هایی که در قبل مسدود شده بود با دستور دادستان و کمک آب منطقه‌ای، بخشداران و دهیاران و مشارکت خود کشاورزان بازگشایی گردید.

فرماندار خلیل‌آباد از استقرار نیروهای انتظامی در حاشیه رودخانه ششطراز خبر داد و در همین خصوص از شهروندان خواست از رفتن به مسیل‌ها به دلیل وقوع سیلاب به جد پرهیز کنند.

وی گفت: در حال حاضر بیشترین توجه به شهر خلیل‌آباد و روستاهای حسین‌آباد، هفت‌خانه و نقاب است همچنین اکنون بخشدار در منطقه کویر و در حال بررسی وضعیت روستاهای سعدالدین، جعفرآباد و مهدی‌آباد است.

هیچ روستایی تخلیه نشده است

در ادامه فرماندار گناباد به ایسنا گفت: با توجه به اعلام آماده باشی که از سوی هواشناسی اعلام شد، ستاد مدیریت بحران تشکیل و جلسات متعددی نیز در این خصوص تشکیل شد.

حامد قربانی بیان کرد: با تدابیر اتخاذ شده در حال حاضر مشکل خاصی را در حوزه شهرستان گناباد نداریم و مسیل‌ها همه بازگشایی شده و تمامی دستگاه‌های خدمات رسان نیز در آماده باش کامل هستند.

وی گفت: با وجود این که میزان بارش شهرستان بیشتر از ۳۰ سال گذشته بوده اما مدیریت شده و آسیب خاصی به تاسیسات و منازل مردم وارد نشده است.

فرماندار گناباد افزود: از شب گذشته تاکنون ۵.۵ تا ۶ میلیمتر بارندگی داشته‌ایم و به رغم شایعاتی که بوده تا این لحظه هیچ روستایی تخلیه نشده است.

 وی اظهار کرد: شب گذشته به تجاوزات غیر قانونی و کشاورزی که در مسیل‌ها صورت گرفته بود و در حد فاصل شهرستان خواف و گناباد قرار داشتند و همچنین به دلیل ورود سیلاب به بخشی از ابنیه راه در این مسیر آسیب وارد شده است.

قربانی از شهروندان خواست؛ توصیه‌های ستاد مدیریت بحران را جدی بگیرند و به اطلاعیه‌های هواشناسی که از منابع معتبر انتشار پیدا می‌شود، توجه کنند و از اتراق در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها به جد پرهیز کنند.

وی گفت: تاکنون در کال شور با ۲۰ کیلومتر وسعت هیچ گونه مشکلی به وجود نیامده و فقط یک بند پر شده است.

قربانی اظهار کرد: در حال حاضر در شهر گناباد ۵ محله فرسوده داریم که باید در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد.

درگز شهری سیل خیز

در ادامه فرماندار شهرستان درگز به ایسنا گفت: براثر سیلاب اخیر آسیب‌هایی به شهرستان وارد شده است.

محمد حسن فرهادی بیان کرد: هرچند مسیرها در مناطق مختلف مسدود می‌شوند، اما با آمادگی که شهرستان دارد به سرعت مشکلات رفع می‌شود.

وی عنوان کرد: تاکنون تلفات انسانی و همچنین دامی نداشته‌ایم و تمامی راه‌های اصلی شهرستان باز هستند.

فرماندار شهرستان درگز اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین مشکلات مربوط به روستاهای کوهپایه و در حاشیه سیل است.

وی بیان کرد: هرچند وضعیت زیرساخت‌های شهر مناسب نبود و برخی مواقع تا حد خطر هم پیش می‌رفت اما در مجموع مشکلات در مناطق فرسوده و قدیمی شهر بیشتر است.

فرهادی گفت: چون درگز شهری کوهستانی است به همین دلیل اگر آمادگی نباشد و پیشگیری صورت نگیرد، سیل خیز است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ درصد بناهای مسکونی فرسوده هستند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.