سازمان هواشناسی در اخطاریه ای جداگانه با اعلام بارش شدید باران در نیمه شرقی طی امروز و فردا از امواج ۲.۵ متری خلیج فارس و دریای عمان خبر داد.

اخطاریه‌های هواشناسی درباره باران سیل آسا در نیمه شرقی و امواج ۲.۵ متری در خلیج فارس

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است:

پیرو اخطاریه شماره ۱۰ شنبه مورخ ۹۸/۰۱/۲۴، طی بعدازظهر یکشنبه تا اواسط روز دوشنبه، بارش باران گاهی با رگبار ورعدوبرق و وزش باد شدید موقت در استانهای شرقی کشور برای جنوب شرق سیستان و بلوچستان، جنوب شرق کرمان، شرق یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی پیش بینی می شود.

از این رو با توجه به بارش شدید توام با رگبار و رعدوبرق که پتانسیل ایجاد آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی را دارد به افرادی که در این مناطق حضور دارند توصیه می شود تمهیدات لازم برای اجتناب از مخاطرات هوای مخرب را به عمل آورند.

در اخطاریه شماره ۳ ویژه هواشناسی دریایی این سازمان نیز آمده است؛  طی روز یکشنبه و اواسط وقت دوشنبه، خلیج فارس و تنگه هرمز و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه دریای عمان به سبب فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید، مواج و طوفانی پیش بینی می شود که ارتفاع موج بویژه در خلیج فارس و دریای عمان بین یک و نیم تا دو و نیم متر خواهد بود. از این رو توصیه می شود طی این مدت در مناطق ذکر شده احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی به عمل آید.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.