مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی گفت: رسانه‌ها به عنوان اصلی‌ترین نقش آفرینان حمایت از تولید ملی در راستای کمک به صنعتگران هستند تا حمایت از کالای داخلی فرهنگ شود و رونق تولید ملی مستمر و روزنامه قدس بر این اساس نقش بی‌بدیلی در زمینه‌های گوناگون ایفا کرده است.

  روزنامه قدس در حمایت از صنعتگران نقش‌آفرینی می‌کند

 مسعود مهدی‌زاده مقدم در دیدار با مدیرمسئول روزنامه قدس، اظهار کرد: تکمیل و توسعه متوازن زیرساخت‌های عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و تسهیل و تمهید حمایتی از صنایع کوچک، دو وظیفه ذاتی و اولویت‌های اصلی شرکت شهرک‌ها بوده تا با فراهم کردن آن‌ها، زمینه حضور سرمایه‌گذاران برای ساخت و راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی در راستای تولید ملی و اشتغال‌زایی مهیا شود.

وی با اشاره به شعار سال که رهبر معظم انقلاب اسلامی، رونق تولید نام‌گذاری کردند، افزود: حمایت از رونق تولید از رویکردهای اصلی ما در مسیر تحقق اهداف اقتصادی صاحبان صنعت بوده به همین جهت واحدهای صنعتی و تولیدی با حمایت‌هایی در بخش‌های زیرساختی از جمله تأمین آب، برق، گاز و مخابرات به بهره‌برداری می‌رسند.

مهدی‌ زاده مقدم با بیان اینکه قلم رسانه در حفظ و شرایط مطلوب اقتصادی بسیار مؤثر بوده و زبان گویای تولیدکننده و مصرف کننده است، ادامه داد: در هر زمانی شرایط اقتصادی متغیر بوده و باید از فرصت‌ها و تهدیدات در هر لحظه به خوبی در جهت منافع ملی گام برداریم و این میسر نمی‌شود مگر با پاسخگو بودن یعنی مطالبات مصرف‌کنندگان را باید به درستی پاسخ دهیم و تولیدکنندگان هم باید ثابت کنند که پاسخگو هستند و تولیدات آنان فرق کرده که این نقش را رسانه با قدرتی که دارد می‌تواند به درستی انجام دهد.

وی گفت: استان ظرفیت‌های اقتصادی مطلوبی دارد و با هم افزایی و انجام برنامه‌های مشترک با سایر دستگاه‌ها، زمینه‌های سرمایه‌گذاری بیشتر فراهم می‌شود و از ظرفیت‌ها به خوبی در راستای رونق تولید استفاده خواهیم کرد.

مهدی زاده مقدم بیان کرد: به منظور حفظ و صیانت از محیط زیست هم اکنون با هشت تصفیه خانه با ظرفیت ۱۴ هزار مترمکعب تصفیه فاضلاب در شبانه روز انجام می‌شود و همچنین ۷۵ درصد واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تحت پوشش تصفیه فاضلاب قرار دارند.

وی عنوان کرد: هم اکنون مطالعات تصفیه خانه‌های کاشمر، چناران، سبزوار و ارتقا و توسعه تصفیه خانه چرمشهر در دست اقدام بوده و افتتاح این طرح‌های توسعه‌ای که در حوزه تصفیه خانه برای خراسان رضوی تعریف شده، ظرفیت شبکه تصفیه فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در دو سال آینده به ۲۴ هزار مترمکعب در شبانه‌روز خواهد رسید.

مهدی زاده مقدم اضافه کرد: کلینیک سیار صنعت در راستای اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و عارضه یابی واحدهای صنعتی مستقر در استان راه‌اندازی شده و هر جا که نیاز باشد و بتوانیم مثمر ثمر واقع شویم به کمک صنایع خواهیم رفت تا به توسعه و رونق تولید آن‌ها کمک کنیم.

مهدی زاده مقدم بیان داشت: با توجه به اهمیت رونق تولید واحدهای صنعتی و در راستای صادرات محصولات تولیدی، شرکت‌های مشاوره مدیریت صادرات مستقر در مرکز خدمات فناوری کسب و کار با برخورداری از حمایت‌های این شرکت به واحدها خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند تا صادرات آن‌ها تقویت و رشد داشته باشد و محصول واحدها را به بازارهای بین‌المللی هدایت می‌کنند.

وی گفت: شرکت‌های مدیریت صادرات سال گذشته ۳۸ میلیون دلار صادرات محصولات واحدهای صنعتی را به کشورهای هدف و حوزه خلیج‌فارس داشتند که رضایت بخش بوده و امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیشتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از صنایع خرد، کوچک و متوسط یکی از برنامه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوده تا در راه رونق تولید و اشتغال مولد بتوانیم گام‌های بیشتری با کمک هم برداریم.

در ادامه مدیرمسئول روزنامه قدس اظهار کرد: وظیفه ذاتی ما اطلاع‌رسانی با رعایت شئونات اسلامی و رسانه‌ای بوده و در حوزه صنعت بر اصل توانمندی صنعتگران و حمایت از تولید داخلی اقدام می‌کنیم. ایمان شمسایی در این دیدار اقدام‌های شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی برای رونق تولید را مطلوب برشمرد و اطلاع‌رسانی در این زمینه را ضروری دانست.

وی افزود: وظیفه همه ما کمک به اقتصاد کشور و حمایت از تولید ملی بوده و برای آگاهی بخشی بیشتر در این حوزه از همه بسترهای قانونی در جهت فرهنگ‌سازی استفاده می‌کنیم.

مدیرمسئول روزنامه قدس خاطرنشان کرد: آماده همکاری با تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی و مدیران حوزه صنعت به منظور توسعه صنایع و آگاهی بخشیدن به جامعه به صورت مستمر و در راستای شعار سال و گام دوم انقلاب اسلامی که رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین کردند، مثل گذشته هستیم تا رونق تولید به صورت مستمر شکل بگیرد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.