مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه خدمت به امام رضا(ع) واقعا افتخار بزرگی است، گفت: حضور سالانه ده‌ها میلیون زائر در مشهد مقدس ظرفیت بزرگی برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی است.

حضور میلیون‌ها زائر در مشهد ظرفیت بزرگی برای فعالیت‌های فرهنگی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین مروی اظهار داشت: شما انسانی هوشیار، مدیر و مدبر هستید و امیدواریم بتوانید به بهترین نحو آستان مقدس رضوی را اداره کنید.

وی با بیان اینکه حتما باید نظارت دقیق بر فعالیت‌های آستان قدس رضوی وجود داشته باشد، افزود: ارتباط با مراجع و بزرگان حوزه را حفظ و تقویت کنید، یکی از بخش‌هایی که فراموش شده بود اما از زمان مرحوم طبسی گسترده شد مسائل فرهنگی بود، حضور سالانه ده‌ها میلیون زائر در مشهد مقدس ظرفیت بزرگی برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی است، در زمان آیت‌الله رئیسی هم این برنامه‌ها گسترش یافت، اما باز هم به وضع موجود قانع نشوید و به‌گونه‌ای با برنامه‌های متنوع فعالیت کنید که زائر وقتی برمی‌گردد تغییر کند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به خسارات ناشی از سیل در نقاط مختلف کشور بیان کرد: فعالیت‌های مردمی باید گسترش یابد تا کمک‌های مردمی بیشتر شود، الان کمک‌های زیادی به سیل زدگان می‌شود اما اسکان مهمترین مشکل سیل زدگان است و برای آینده آنها هم باید برنامه ریزی شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: گروه‌هایی را به نقاط مختلف بفرستید تا در استان‌های سیل‌زده نیازهای سیل‌زدگان را بررسی کنند و برای ساخت سریع خانه برای آن‌ها برنامه‌ریزی شود، البته خانه‌های جدید نباید در محل سابق که در معرض سیل است ساخته شود.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های محرومیت‌زدایی را که انجام می‌دهید رسانه‌ای کنید تا همه بدانند دستگاه امام رضا(ع) واقعا در حال خدمت به مردم است، گفت: به حوزه علمیه مشهد هم توجه ‌و مشکلات آن را از نزدیک بررسی و رفع کنید.  توجه به حاشیه شهر را هم در برنامه داشته باشید و هم در جهت فعالیت فرهنگی در آن مناطق تلاش کنید.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.