خراسان شمالی- حبیب یزدان پناه گفت: بارش های هفته گذشته آسیب هایی به برخی آثار تاریخی استان از جمله باغ علی‌آباد در بجنورد و مقبره بابا بی بی در فاروج و بخشی از خانه‌های تاریخی در روستای هدف گردشگری روئین وارد کرد که با تأمین اعتبار، اجرای مرمت آنها آغاز می شود.

آماده باش میراث فرهنگی خراسان شمالی برای بارش‌های پیش رو

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: با توجه به پیش‌بینی آغاز بارش‌ در این استان و احتمال وقوع سیلاب، در موزه‌ها و اماکن تاریخی تلاش برای حفاظت از آثار تاریخی استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: بنا به دستور استانداری، تمام آثار تاریخی این استان برای بارش‌های پیش‌بینی شده پیش رو، آماده باش هستند.

یزدان پناه افزود: همکاران ما در سراسر استان فعالیت های خود را با موضوع پایش آثار تاریخی و برنامه ریزی به منظور جلوگیری از بروز آسیب به بناهای تاریخی شروع کردند و پیش بینی های لازم انجام شده است.

وی تصریح کرد: تا کنون علاوه بر خریداری پمپ، کیسه‌های شنی در اطراف بناهای تاریخی به صورت حصار قرار گرفته‌اند، از سوی دیگر لایروبی بناهای تاریخی انجام شده و آثار قرار گرفته در مسیرهای احتمالی سیل نیز با نظارت و بررسی‌های دقیق کارشناسان لایروبی شده‌اند.

وی با اشاره به آبگرفتگی محوطه مجموعه تاریخی مفخم در اثر بارش شدید باران در هفته گذشته، گفت: خوشبختانه این اتفاق، هیچ آسیبی به این بنای تاریخی وارد نکرد و این آبگرفتگی به سرعت با پمپ تخلیه و رفع شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین این بارش ها آسیب هایی نیز به برخی آثار تاریخی استان از جمله باغ علی‌آباد در بجنورد و مقبره بابا بی بی در فاروج و بخشی از خانه‌های تاریخی در روستای هدف گردشگری روئین وارد کرد که با تأمین اعتبار، اجرای مرمت آنها آغاز می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.