قزوین_ قدرت الله مهدیخانی گفت: منطقه الموت در معرض خطر رانش زمین قرار دارد.

خطر رانش در منطقه الموت قزوین

قدرت الله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین این استان را یکی از استان های حادثه خیز کشور عنوان کرد و اظهار داشت: استان قزوین ۲۵ نوع بلایای طبیعی و انسان ساخت را تجربه کرده که این بلایا اثراتی را بر طبیعت برجای گذاشته است.

وی با بیان اینکه رانش زمین به عنوان یکی از بلایای طبیعی محسوب می شود، افزود: این رانش در مناطق کوهستانی و شیبدار رخ می دهد و علت های مختلفی از جمله لغزندگی خاک و سنگ، انجام پروژه های عمرانی، زلزله و بارندگی شدید را شامل می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآور شد: برخی از مناطق استان از جمله منطقه کوهستانی الموت های شرقی و غربی و طارم مستعد پدیده رانش شده که این وضعیت برگرفته از بارندگی های قابل توجه در استان است و البته چندین رخداد رانش را شاهد بوده ایم.

مهدیخانی ضمن توصیه هایی به ساکنان مناطق یاد شده اضافه کرد: ساکنان مناطق در معرض خطر باید موارد احتیاطی را رعایت کرده و در صورت مشاهده هرگونه رخداد از قبیل تغییر شکل شیب های خاکی،  سنگی و ریزش های کم که نشانه های اولیه رانش زمین است را سریعا به مقامات مسول اطلاع رسانی کنند تا شاهد تلفات این رانش ها نباشیم.

وی مطرح کرد: بارندگی های اخیر در کشور و استان بی سابقه بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.