محسن کوهکن گفت: ما اگر لوایح FATF را به تصویب برسانیم، در این صورت باید مقید شویم سپاه را که جزو نیروهای دفاعی کشورمان به حساب می‌آید تحریم کرده و از فعالیت آن جلوگیری کنیم. تصویب لوایح چهارگانه تعهداتی را ایجاد می‌کند که غربی‌ها از طریق آن به دنبال امتیاز گیری از کشورمان هستند.

اقدام اخیر آمریکا موضع کسانی را که معتقدند نمی‌توان با ساده نگری به FATF  پیوست، تقویت کرد

محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره وضعیت  لوایح چهارگانه FATF  پس از اقدام اخیر دولت آمریکا در اعلام کردن سپاه پاسداران به عنوان گروه تروریستی و ادعای برخی مبنی بر پایین آمدن احتمال تصویب این لوایح، اظهار داشت: اقدام اخیر دولت آمریکا موضع کسانی را که معتقد بودند نمی توان با ساده نگری به این گونه لوایح و معاهدات پیوست، به شدت تقویت کرد. غربی ها به دنبال تعریف واحد و استانداردی از تروریسم نیستند و تروریسم را مطابق معیارهای خودشان تعریف می کنند و این کاری هم که در ارتباط با سپاه انجام دادند دقیقا با همین هدف صورت گرفت.

کوهکن افزود: ما اگر لوایح FATF   را به تصویب برسانیم، در این صورت باید مقید شویم سپاه را که جزو نیروهای دفاعی کشورمان به حساب می آید تحریم کرده و از فعالیت آن جلوگیری کنیم، زیرا تعریف تروریسم در چنین معاهداتی در اختیار غربی هاست.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اقدام آمریکایی ها به شدت موضع کسانی را که از باب مصلحت معتقد بودند ما باید نظر مثبتی در مورد تصویب FATF   داشته باشیم تا از طریق آن شانس اقدامات سازنده غربی ها درباره ایران بالاتر برود را تضعیف می کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: کشورمان باید متناسب با تمام چارچوب هایی که آنها تعریف می کنند، قوانین و قواعد مرتبط با آن را در داخل کشور تصویب کند تا نیازی به پذیرش چنین معاهداتی نباشد. به طور مثال، آنها بحث حقوق بشر را پیش می کشند درحالیکه ما بالاترین و دقیق ترین قواعد حقوقی را می توانیم در صحیفه سجادیه پیدا کنیم.

وی ابراز کرد: چنانچه قوانین کشورمان مبتنی بر اصول و نیازهای داخلی خودمان باشد، می توان استدلالات قانونی محکمی را در برابر اظهارات کشورهایی که مدعی اند ایران قواعد حقوقی کافی در زمینه های گوناگون نداشته و به آن پایبند نیست،  ارائه داد. بطور مثال، سال گذشته مجلس درخصوص قانون پولشویی که در سال های قبل به تصویب رسیده، اصلاحاتی انجام داد و آنرا به روز رسانی کرد.

این نماینده مجلس ضمن اشاره به تاکید رهبری در این باره، اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به تعاریفی که کشورمان از قواعد حقوقی دارد باید بازنگری در قواعد داخلی صورت بگیرد که این موضوع از تاکیدات رهبری هم هست. در قوانین آمره داخلی کشورمان هر کجا که خلا قانونی وجود دارد بایستی این خلاها و نواقص رفع شود.

کوهکن افزود: ما نباید به این معاهدات امید چندانی داشته باشیم زیرا تصویب لوایح چهارگانه تعهداتی را ایجاد می کند که غربی ها از طریق آن به دنبال امتیاز گیری از کشورمان و تحمیل خواسته های خود هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.