شورای نظامی سودان اعلام کرد: حزب کنگره ملی ( حزب حاکم ) به رهبری عمرالبشیر در دولت انتقالی مشارکت نخواهد داشت و احزاب سیاسی باید فردی را برای به عهده گرفتن ریاست دولت انتقالی معرفی کنند.

شورای نظامی سودان: احزاب نامزد ریاست دولت انتقالی را معرفی کنند/ عدم مشارکت حزب البشیر در دولت آینده

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین،  گروه های سیاسی سودانی برای ترسیم ساختار سیاسی این کشور در زمان صدارت دولت انتقالی با شورای نظامی به گفت وگو نشستند. فضای حاکم براین نشست پرتنش بود و نمایندگان گروه های سیاسی نظرات خود را درباره مشارکت شان در دولت انتقالی مطرح کردند. در این نشست احزاب و گروه های سیاسی شرکت داشتند که متحد نظام عمرالبشیر بودند.

سخنگوی شورای نظامی در یک نشست خبری درخصوص شرکت رهبران حزب کنگره ملی ( حزب حاکم ) در نشست این شورا با گروه های سیاسی گفت: ما هیچ حزب یا گروه سیاسی را برای مشورت نادیده نمی گیریم، اما باید تاکید کنم که حزب کنگره ملی در دولت انتقالی هرگز مشارکت نخواهد داشت و باید تا زمان برگزاری انتخابات صبر کند.

سرلشکر " شمس الدین الکباشی" با بیان اینکه بازداشت مسئولان فاسد نظام عمرالبشیر همچنان ادامه دارد، اظهار داشت : فهرست اسامی این افراد به زودی اعلام خواهد شد و ساختار کمیته مبارزه با فساد نیز مورد بازنگری قرار می گیرد.

در همین حال،  سرلشکر " یاسر العطا " عضو کمیته سیاسی شورای نظامی گفت: ما از احزاب و گروه های سیاسی می خواهیم فردی مستقلی را برای ریاست دولت انتقالی معرفی کنند تا او این سمت را به عهده گیرد.

به گفته سرلشکر الکباشی،  رئیس شورای نظامی سودان با صدور فرمانی سرتیپ " ابوبکر مصطفی " مشهور به " دمبلاب " را به عنوان رئیس سرویس اطلاعات و امنیت سودان منصوب کرد.

سرلشکر" صلاح عبدالله " مشهور به " قوش" جمعه 23 فروردین از سمت ریاست سرویس اطلاعات و امنیت سودان استعفا کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.