مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی کفت: زیرساخت‌های شهری مشهد برای ۸۰۰ هزار نفر مناسب است درحالی‌که شاهد قریب به ۳ میلیون نفر جمعیت در این شهر هستیم.

زیرساخت‌های شهری مشهد برای ۸۰۰ هزار نفر مناسب است/باران‌های اخیر به معنای پایان خشکسالی ۳۵ ساله نیست
به گزارش قدس آنلاین، محمد علایی صبح امروز در پنجاه و ششمین جلسه علنی شورا که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: مشهد طی ۶۰ سال گذشته از رشد جمعیت بسیار بالایی برخوردار بوده؛ به‌نحوی که سال ۱۳۳۵ جمعیتی حدوداً ۲۴۸ هزار نفر داشته و امروز این عدد به بیش از ۳ میلیون رسیده است.
علایی با بیان اینکه «در ۶۰ سال اخیر سهم ۱۶ درصدی مشهد از جمعیت کل استان خراسان به ۵۳ درصد افزایش یافته است»، گفت: این رشد در حالی اتفاق افتاده که زیرساخت‌های شهری مشهد حداکثر برای جمعیتی ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر مناسب است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: آب شهر مشهد از طریق ۴۵۷ حلقه چاه و ۴ سد تامین می‌شود؛ میانگین آب تخصیص یافته از این سدها ۱۸۰ میلیون مترمکعب در سال است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خراسان رضوی با اشاره به بارش‌های اخیر شهر مشهد و استان گفت: متاسفانه امکان برآورد و پیش‌بینی میزان بارش‌ها میسر نیست و نمی‌توان ترسالی اخیر را مقدمه‌ای برای پایان قصه پرغصه خشکسالی‌های ۳۵ ساله اخیر دانست.
علایی ضمن تشکر از همراهی و حمایت‌های شورای شهر مشهدمقدس درخصوص مصوبه تبصره ۳، تصریح کرد: شهروندان مشهد باید هزینه زندگی در این شهر را پرداخت کنند و امیدواریم شاهد افزایش درآمدهای از محل تبصره ۳ باشیم.
وی با تاکید بر لزوم تصفیه پساب و استفاده از آن، اظهارکرد: پساب ها را باید جمع‌آوری کرد که به جای تبدیل‌شدن به یک تهدید جدی سلامت، ظرفیت خوبی ایجاد شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خراسان رضوی درخصوص بارش‌های اخیر شهر مشهد، اظهارکرد: از مدیریت شهری مشهد برای یاری‌رسانی و مدیریت بحران ناشی از بارندگی‌ها کمال تقدیر و تشکر را داریم که هیچ اتفاق ناگواری نیفتاد.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.