قرارداد ۱۰ بازیکن استقلال رو به پایان است و باشگاه کار سختی را برای تمدید قرارداد این بازیکنان پیش رو خواهد داشت.

۱۰ستاره استقلال در صف تمدید یا جدایی

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، بی دلیل نیست از هم اکنون شفر خواستار تمدید قرارداد این بازیکنان شده است، در حالی که ۵ هفته به پایان بازی های لیگ برتر باقی مانده و تیم باید در لیگ قهرمانان آسیا هم به میدان برود. فصل گذشته و در پایان جام جهانی چند بازیکن کلیدی و تاثیر گذار از جمله تیام از ترکیب تیم جدا شدند و این ضربه جبران ناپذیری به استقلال زد. شاید مانع شدن برای جدایی چند بازیکن از جمله امید ابراهیمی و سید مجید حسینی غیر ممکن بود اما می شد تیام را حفظ کرد. به خصوص که این بازیکن در حال حاضر هم در صفحه شخصی اش از علاقه به استقلال حرف می زند.

استقلال در این فصل در خیلی از دیدارها ارایه گر بازی خوبی بود اما به دلیل عدم استفاده از موقعیت ها امتیازات لازم را به دست نیاورد. هر چند اینروزها به نظر می رسد پاتوسی نقش تیام را به خوبی بازی می کند و این بازیکن می تواند آینده خوبی را برای استقلال رقم بزند. در سایه تمدید قرارداد این بازیکنان جذب مهره های جدید هم باید مدنظر باشگاه باشد. استقلال این فصل همان طور که اشاره شد روزهای سختی را در نقل و انتقالات پیش رو خواهد داشت و باید در دو جبهه بجنگد. تمدید قرارداد بازیکنانی که قراردادشان تمام شده و جذب بازیکنان جدید. اشاره ای خواهیم داشت به شرایط و نام بازیکنانی که قراردادشان رو به پایان است.

۱-سیدحسین حسینی


آینده از آن سید حسین حسینی است. دروازه بانی که رکورد گل نخوردن درلیگ برتر را در اختیار دارد. طبیعتا او در بازار نقل و انتقالات مورد توجه تیم های زیادی قرارخواهد داشت اما اگر شفر به او اطمینان خاطر دهد که برای دروازه استقلال روی او حساب ویژه ای باز می کند بی میل نیست در استقلال بماند. سید اینروزها آرام تر از همیشه در درون دروازه استقلال عمل می کند و رفتارش نیز حرفه ای تر شده است. این روند در سایه تلاش حتما به بهبود موقعیت این دروازه بان جوان در تیم ملی هم منجر خواهد شد.

۲-سیدمهدی رحمتی


سید مهدی رحمتی علاقمند است به فوتبال خود در استقلال پایان دهد حتی اگر قرار باشد در بازی های متمادی ذخیره سید حسین حسینی بنشیند. این اتفاق در فصل جاری چند باری رخ داده؛ از جمله در دو هفته اخیر و در بازی با تیم های الهلال و سپاهان. مهدی رحمتی در چنین شرایطی همیشه حرمت نگه داشته است و شفر به همین خاطر بارها و بارها از او تشکر کرده است. برای استقلال دو دروازه بان خوب بهتر از یک دروازه بان خوب است به خصوص اگر در مواقع نیمکت نشینی حاشیه سازی نکنند.

۳-آرمین سهرابیان


بازی های خوبی از او در این فصل دیدیم. او در بیشتر بازی ها در پست مدافع میانی چپ به میدان رفته در حالی که پست تخصصی او مدافع چپ است. آرمین با گذشت بازی های این فصل حالا تبدیل به مهره باتجربه تری شده است و طبیعی است شفر روی تمدید قرارداد او تاکید ویژه ای داشته باشد. اگر آرمین با پیشنهاد خارجی مواجه نشود بعید است تصمیم به ترک استقلال بگیرد به این خاطر که جایگاه خوبی در ترکیب ثابت تیم دارد و این موضوع می تواند در تیم ملی به هم به نفع او تمام شود.

۴-پژمان منتظری


پژمان از تیم ملی خداحافظی کرده است تا در فصل های باقی مانده از دوران بازیگری اش با همه توان در خدمت تیم باشگاهی اش باشد. پژمان که این فصل در استقلال در دو پست مدافع میانی و مدافع راست بازی کرده طبیعی است هم چنان مورد توجه شفر باشد. کاپیتان استقلال البته در روزهای بحرانی عصای دست شفر بوده و با صحبت هایی که با بچه ها داشت، سعی کرد به عنوان کاپیتان تیم را ریکاوری روحی و روانی کند. ایفای این نقش البته که آسودگی خاطر سرمربی تیم استقلال را به همراه داشته و به نظر می رسد شفر رای به تمدید قرارداد پژمان دهد.

۵-وریا غفوری


بهترین گزینه برای وریا استقلال است. به خصوص که در ادامه مربی تیم ملی کی روش نیست که به بهانه بازی در یک پست خاص او را به تیم ملی دعوت نکند و از او بخواهد در پست دیگری به میدان برود. حسن بازیکنانی چون وریا این است که مدافع – هافبک گل زن هستند و این طور نیست تنها به دنبال نفوذ و سانتر باشند. غفوری میل به گلزنی دارد و به همین خاطر همیشه به سمت داخل بازی می کند. طبیعی است یکی از دغدغه های شفر در نقل و انتقالات تابستانی تمدید قرارداد این بازیکن باشد.


۶-خسرو حیدری


خسرو حیدری اگر با پیشنهاد شفر برای تمدید قرارداد خود مواجه شود قطعا در استقلال خواهد ماند چون آرزوی هر بازیکنی در شرایط خسرو است که فوتبالش را در تیم دوست داشتنی اش به پایان ببرد. خسرو این فصل زیاد برای استقلال بازی نکرده است و این طبیعی است. مهره های سرعتی تر و جوان تر از او در ترکیب تیم حضور دارند و هر مربی دیگری هم جای شفر بود همانند این مربی آلمانی از خسرو بازی می گرفت. جالب اینکه حیدری در یک دو هفته اخیر که با پیروزی های خوب تیم همراه بود در ترکیب ثابت تیم بازی کرد.

۷-روزبه چشمی


گاهی مصدومیت و گاهی محرومیت موجب شده تا این فصل حضور روزبه چشمی در ترکیب تیم استقلال خیلی پر رنگ نباشد. روزبه در روزهایی که در صبای قم بازی می کرد چون در یک پست به میدان می رفت بیشتر جلوه می کرد اما در استقلال در دو پست بازی می کند و شاید به همین خاطر دچار دوگانگی شده است. روزبه از جمله بازیکنانی است که در بازار نقل و انتقالات با پیشنهادات خوبی از سوی سایر تیم ها مواجه خواهد شد و طبیعی است شفر رای به تمدید قرارداد این بازیکن دهد مگر اینکه باشگاه نظری غیر از این داشته باشد.

۸-امید نورافکن


امید نورافکن به طور قرضی به استقلال آمده است و ابتدای فصل آتی باید منتظر تعیین وضعیت خود از سوی باشگاه شارلوا باشد. اگر باشگاه بلژیکی دستور به بازگشت کاپیتان تیم امید دهد امید نورافکن چاره ای ندارد که استقلال را ترک کند. در غیر اینصورت او در استقلال خواهد ماند چون هم خودش تیم استقلال را دوست دارد و هم شفر دوست دارد او در ترکیب تیم باقی بماند. کاپیتان تیم امید بازی های مقدماتی جام ملت ها را پیش رو دارد و این بازی ها می تواند سکوی پرتاب او در فوتبال حرفه ای باشد.

۹-علی کریمی


علی کریمی در جلوی خط دفاعی استقلال به مهره مطمئنی تبدیل شده است و با این روند می تواند تیم را به هدف نزدیک کند. نکته مهمی که در بازی های امروز او دیده می شود این است که در سایه گردش توپ به دروازه حریف نزدیک می شود و در پی گلزنی است که این اتفاق در بازی با سپاهان رخ داد. علی کریمی که یک فصل ناموفق در فوتبال کرواسی داشت اگر با پیشنهاد جالب توجهی از سوی تیم های خارجی روبرو نشود طبیعتا دوست خواهد داشت که در استقلال بماند. به خصوص که از بند مصدومیت های متوالی رهایی پیدا کرده و می تواند برای بازی در تیم ملی هم حساب ویژه ای باز کند.

۱۰-آیاندا پاتوسی


شاید بتوان گفت گران ترین بازیکن استقلال در حال حاضر است. نه از نظر مالی بلکه از نظر توان فنی. او با عملکرد خوب خود در هفته های اخیر یادآور تیام فصل گذشته است. هر چند استقلالی ها دوست دارند ماجرای تیام در مورد پاتوسی تکرار نشود و پاتوسی در تیم بماند. یک مهره خوبی همانند پاتوسی در نوک خط حمله بازی بازی های فصل آینده به خدمت گرفته شود استقلال می تواند برای قهرمانی در لیگ برتر و هم چنین موفقیت چشمگیر در لیگ قهرمانان آسیا حساب ویژه ای باز کند.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.