معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله درباره پیامدهای خطرناک توطئه آمریکا برای حذف مسئله فلسطین موسوم به «معامله‌قرن» هشدار داد.

نعیم قاسم: مقاومت تسلیم آمریکا نخواهد شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شیخ نبیل قاووق معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله تصریح کرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، جزئیات طرح معامله قرن را پس از دولت اخیر نتانیاهو اعلام خواهد کرد و به اجرا و تحمیل این طرح خواهد پرداخت.

وی در جریان مراسمی در شهرک عدشیت خاطر نشان کرد عادی سازی روابط میان کشورهای عربی حاشیه خلیج(فارس) و دشمن صهیونیستی، بهایی است که اعراب باید قبل از این طرح به ترامپ و نتانیاهو بپردازند، به رسمیت شناختن حاکمیت دشمن بر قدس و جولان اشغالی هم دستاوردهایی برای نتانیاهو است که در ارتباط با معامله قرن به دست می آورد.

بر اساس گزارش شبکه المنار، قاووق اظهار داشت هیچ کس در لبنان نباید گمان کند از خطرات و پیامدهای معامله قرن در امان خواهد ماند، خطرات اسکان(آوارگان فلسطینی) در معامله قرن افزایش یافته و خطرات و تهدیدهای دشمن علیه نفت و ثروت های ما روز به روز بیشتر می‌شود، حق لبنان در مزارع شبعا بیش از پیش در معرض خطر است.

تاکید شیخ نعیم قاسم بر شکست آمریکا در برابر محور مقاومت

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد آمریکا برای ایجاد خاورمیانه جدیدی تلاش می‌کند که خود بر تمام ارکان و رهبران و کشورهایش در زمینه اداره، سیاست و اقتصاد سیطره داشته باشد تا به هیچ یک از ما قدرت اینکه آزاد یا مستقل از آمریکا باشیم، داده نشود.

وی در جریان مراسم امضای کتابی با عنوان درس‌هایی از جنگ های روانی در سوریه نوشته حسین مرتضی خاطر نشان کرد آمریکا به دنبال سیطره و مدیریت بر جهان است، ولی هرگز نخواهد توانست آنچه را دوست دارد انجام دهد، چرا که با رزمندگان شجاع و قهرمانی روبرو است که خواهان عزت و کرامت هستند و جانشان را به خدا برای آزادی و آزادی سرزمینشان فروخته‌اند.

شیخ قاسم گفت جنگ آمریکا علیه سوریه بخشی از طرح اسرائیلی کردن منطقه در راستای یکجانبه‌گرایی آمریکا در جهان و تک قطبی کردن جهان است که این دو هدف آمریکا را به این سمت سوق داد تا سوریه را به خاطر منافع خود ویران کند، جنگ در سوریه ایستگاهی از ایستگاه های رویارویی با محور مقاومت است که پیش از آن شاهد جنگ‌هایی علیه لبنان، فلسطین، افغانستان و عراق بودیم .

معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد آمریکا امروز در برابر حل بحران سوریه کارشکنی می‌کند، زیرا موازنه‌ها قوا به نفعش نیست و این کشور بر احتمال بروز تغییرات حساب باز کرده، ولی این توهمی بیش نیست که حقیقت ایستادگی و پیروزی در این مسیر، این توهم را از بین می‌برد.

شیخ قاسم درخصوص مسئله آوارگان گفت آمریکا و غرب از این مسئله به عنوان اهرمی برای باج خواهی غیرانسانی با هدف جبران خسارت‌ها و شکست‌های میدانی خود استفاده می‌کنند، آنها نمی‌خواهند به سوریه بازگردند تا گفته نشود که سوریه در مناطق تحت سیطره نظام در امنیت و ثبات است، آنها به دنبال استفاده از آوارگان به عنوان برگ برنده‌ای برای هر راه حل سیاسی هستند که این مسئله خطر بزرگی به شمار می‌رود، به همین سبب ما همواره بر ضرورت بازگشت آوارگان به سرزمینشان به خاطر ما و خودشان تاکید کرده‌ ایم، زیرا حق آنهاست که با عزت و کرامت به سرزمینشان بازگردند، ما هم در کنار آن بتوانیم بخشی از ابعاد بحران اقتصادی اجتماعی را حل کنیم،‌راه حل در اختیار دولت‌های لبنان و سوریه است.

معاون دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد آمریکا به دنبال این است تا از طریق جنگ تحریم های اقتصادی، محور مقاومت را به زانو در آورد و ما را تسلیم کند، ولی ما هرگز تسلیم نخواهیم شد، مقاومت ادامه خواهد یافت و تلاش برای ساخت لبنان تداوم خواهد یافت.

وی افزود تحریم ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، تجاوز آشکار به حقوق گزینه های دولت مستقلی است که کرامت و جایگاه خاصی دارد، ایران از همان زمان پیروزی انقلاب وتشکیل جمهوری اسلامی به دست امام خمینی(ره) به شدت با دشمن مبارزه کرد و در تمام نبردهایش با قدرت پیروز شد و اکنون هم با رهبری الهام بخش امام خامنه ای حفظه الله و با ملت مجاهد و بخشنده و سپاه پاسدراران از جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کند (راه  امام خمینی را ادامه می‌دهد) و ان شاء‌الله رویاهای تمام کسانی که از تصمیم آمریکا علیه سپاه به وجد آمده و به پایکوبی پرداخته‌ اند، نقش بر آب خواهد شد همانطور که قبلا هم آرزوهایشان بارها نقش بر آب شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.