رئیس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آسیب 60 درصدی بارشهای شدید و سیلاب به مرکز بهداشت شهرستان کلات خبر داد.

60 درصد مرکز بهداشت کلات بر اثر سیل خسارت دید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمد رضا جویا گفت: در پی وقوع سیلاب در شهرستان کلات به لوازم و تجهیزات اداری و پزشکی مرکز بهداشت این شهرستان صدمات جدی وارد شد.

وی افزود: زیرزمین مرکز بهداشت کلات دچار آبگرفتگی شد و 19 دستگاه رایانه و تجهیزات دارویی این مرکز خسارت دید.
وی اظهار داشت: سیلاب به خانه های بهداشت روستاهای خشت، قله زرد، چنار، باغگاه و آقداش، پانسیون غدیر، مراکز بهداشتی کریم آباد، چهچه، احمد آباد و پایگاه اورژانس 115، خانه های بهداشت قلعه نو و قله زرد و خانه بهداشت کاشمر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز خسارت وارد کرد.
بر اساس پیش بینیهای اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش شدید باران که از شنبه شب در این استان آغاز شده تا فردا 27 فروردین ادامه دارد.
بارندگی شدید در این مدت موجب جریان سیل در شهرستانهای کلات، درگز و سرخس واقع در شمال، بجستان در جنوب و خلیل آباد و بردسکن در جنوب غرب خراسان رضوی و خساراتی در این مناطق شده است.
شدیدترین این خسارتها مربوط به شهر کلات بخاطر آبگرفتگی دهها منزل مسکونی است که منجر به صدور تخلیه یکی از محلات آن شد.
همچنین تاکنون چند راه روستایی در این استان مسدود شده، 12 نقطه در سطح شهر سبزوار واقع در غرب خراسان رضوی دچار فرونشست و چهار روستای در معرض خطر سیل در شهرستانهای خلیل آباد و بردسکن در جنوب غرب و تربت حیدریه و بجستان در جنوب این استان از جمعیت تخلیه شده اند.
در پی تداوم بارش شدید هفت سد نیز در خراسان رضوی سرریز شده و چهار سد دیگر در آستانه سرریز قرار گرفته اند. هشت رودخانه نیز در نقاط مختلف استان بخاطر حجم بارشهای شدید سیلابی شده اند. با این وجود بخاطر تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه دستگاههای مسئول و نظارت مستقیم استاندار خراسان رضوی و دیگر مدیران استانی تاکنون سیل در این خطه خسارت جانی نداشته است.

 

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.