مدیر مجموعه موسسه خیمه‌الاانتظار گفت: اولین موقوفه جمعی کشور با عنوان «موقوفه جمعی مهدوی» با مبلغ 2 میلیارد تومان با واگذاری بیش از 24 هزار سهم وقفی 50 هزار تومانی، با مشارکت مردمی در مشهد افتتاح خواهد شد.

 
به گزارش قدس انلاین؛  حجت‌الاسلام سعید آخوندی، مدیر مجموعه خیمه‌الانتظار، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص تشریح برنامه‌های دهه مهدویت در این مجموعه اظهار کرد: برای افتتاح این مجموعه تاکنون یک میلیارد و 230 هزار تومان توسط  مردم خریداری شده که در نهایت منجر به ساخت این موسسه به متراژ 660 متر مربع شده است.
وی با اشاره به برنامه‌هایی که بناست در این مجموعه به مناسبت نیمه شعبان برگزار شود، خاطرنشان کرد: امسال بناست که به مناسبت ایام نیمه شعبان برنامه‌هایی از جمله راه‌‎اندازی دو شعبه از این دست مجموعه‌ها در مناطق کم‌تر برخوردار در روستای خلق آباد و منطقه طوس، راه‌اندازی کارگاه تولیدی حمایت از اشتغال در راستای شعار سال، کمک به مناطق سیل زده و اعزام 8 گروه جهادی به این مناطق را در دستور کار قرار دهیم.
مدیر مجموعه خیمه‌الانتظار عنوان کرد: راه‌اندازی 7 کانون با عناوین مهدویت، شهدای مهدوی، نشاط معنوی، ارتباطات و رسانه، اقتصاد مقاومتی و همچنین فعالیت‌هایی با عنوان آسمانی‌‎ها که رویکردی بر مبنای برنامه ریزی برای کودکان و نوجوانان دارد و برگزاری اجتماع بزرگ منتظران در صبح روز نیمه شعبان در میدان شهدا، از دیگر برنامه خیمه النتظار در این ایام است.
آخوندی افزود: راه‌اندازی نمایشگاهی در خصوص گام دوم انقلاب اسلامی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و خدمت رسانی به مردم مشهد، برگزاری مسابقه دلنوشته‌ای با عنوان مهربان ترین پدر که برای نوجوانان 8 تا 14 سال تدارک دیده شده و برگزاری دعای ندبه قرار عاشقی که در روز صبح جمعه هفته جاری برگزار خواهد شد، از دیگر برنامه های ما در این ایام خواهد بود.
وی عنوان کرد: بهره برداری از 5 المان ویژه مهدوی در این ایام و افتتاح شهر بازی مهدوی با محور خلاقیت، دشمن شناسی، ولایت فقیه و محوریت‌های آموشی برای کودکان از جمله برنامه‌های دیگری است که به مناسبت دهه مهدویت بناست به آن‌ پرداخته شود.
مدیر مجموعه خیمه‌الانتظار اظهار کرد: در واقع همه آنچه که گفته شد، زائرین حرم مطهر رضوی را هم در بر می‌گیرد و ما در این ایام از آن‌ها  برای افتتاح این مکان که در روز چهارشنبه، 28 فروردین است، دعوت خواهیم کرد.
آخوندی تصریح کرد: برگزاری بیست و یکمین سالگرد جشن‌های نیمه شعبان خیمه الانتظار با شعار «تا انقلاب مهدی، نهضت ادامه دارد» با حضور قاریان کشوری از جمله حسینی، شاکر نژاد و گلشاهی، شعر خوانی شاعران اهل بیت(ع) از جمله برقعی و معینی پور، گروه‌های سرود کشوری آوای رضوان و گروه ثارالله(ع)، سخنرانی حجج‌الاسلام رفیعی، پناهیان، ماندگاری، دهشت و آیت‌الله علم‌الهدی و مداحی حدادیان، نریمانی، واعظی، بحرالعلوم و... همراه خواهد بود.
مشکلات مالی، از معضلات بزرگ فعالیت‌ مراکز فرهنگی و مذهبی
وی اظهار کرد: همواره کانون‌های فرهنگی که به صورت مردمی فعالیت می‌کنند، با مشکلات مالی رو به رو هستند که این موسسه هم طبیعتا با این مشکل روبه رو بوده و هیچ بودجه بندی مشخصی به آن اختصاص داده نشده است تا بتواند بر اساس آن به صورت مدیریت شده، برنامه ریزی کند و به فعالیت خود ادامه دهد.
آخوندی خاطرنشان کرد: ابتکاری که خادمین این موسسه در سال 94 در پیش گرفتند، این بود که برنامه ای برای جمع آوری کمک‌های مردمی به صورت منسجم داشتند و بر اساس این کمک‌ها ما توانستیم در راستای ترویج معارف مهدوی این کار را گسترش دهیم. خوشبختانه با طرح این موضوع برای مردم، با استقبال خوبی از سوی آن‌ها مواجه شدیم و آن‌ها تمایل داشتند که در این خصوص حمایت‌هایی را داشته باشند.
مدیر مجموعه خیمه‌الانتظار عنوان کرد: در نهایت با جمع آوری این کمک‌ها موفق شدیم مجموعه خیمه‌الانتظار را که در سال‌های گذشته در مکان دیگری فعالیت داشت را ایجاد کنیم. در واقع با این کار، ما به نوعی وقف جمعی مهدوی و اولین موقوفه جمعی کشور را ایجاد کردیم.
وی اظهار کرد: با این وجود از همه کانون‌های فرهنگی فعال سراسر کشور تقاضا داریم که از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنند تا هم ایجاد وقف‌های جدید را در دستور کار داشته باشند و هم مشارکت‌های مردمی را به چنین مجموعه‌هایی تبدیل کنند. از این رو آنچه که تشکل‌های مردمی باید به آن توجه داشته باشند، این است که باید از ظرفیت‌های مردمی در جهت خدمت رسانی به مردم به خوبی استفاده کنند.
آخوندی اظهار کرد: امروز مساجد، حسینیه‌ها، هیئات و سایر مکان‌های مذهبی اگر قرار بود با دریافت کمک‌های مالی از ارگان‌های دولتی تامین شوند و در راستای امور مختلف فعالیت داشته باشند، قطعا چنین امری امکان پذیر نبود اما هنگامی که مردم در این امور مشارکت می‌کنند، قطعا اینگونه مکان‌ها به بهترین شکل و با اثرگذاری خوب به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
وی عنوان کرد: بنابراین وقف فرصت و ظرفیتی است که می‌تواند در راستای تبلیغ و ترویج معارف اسلامی توسط مجموعه‌های مردمی در سراسر کشور تاثیر گذار باشد. از این رو گفتنی است برای خرید این موسسه از هیچ نهاد دولتی کمک مالی دریافت نشده است.
حمیده ظهوریان، مسئول بخش خواهران این مجموعه، نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: ما در بخش خواهران، کلاس‌های مهدوی را برگزار می‌کنیم که هیچ رده سنی برای آن پیش بینی نشده اما برای کودکان اقدامی که انجام داده‌ایم، ایجاد پیش دبستانی و شهربازی برای آن‌هاست تا در این فضا با توجه به رویکردهایی که برایشان در نظر گرفته شده، با مباحث اخلاقی و اعتقادی ائمه(ع) آشنا شده و در این مسیر گام بردارند.
وی خاطرنشان کرد: کانون شهدای مهدوی نیز به مسایل مرتبط با شهدا، بصیرت و سیاست با رویکرد روشنگری آحاد مردم و بر اساس مباحث مهدویت، اعتقادی و فرمایشات مقام معظم رهبری با حضور بیش از 70 خادمیار در بخش مهد کودک، هیات مذهبی و... در حال فعالیت است.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.