زنجان-افزایش بودجه اختصاصی به منظور حفظ و احیای بناهای تاریخی از اولویتهای مدیریت شهری است.

زنجان میزبان ۱۴ کشور خارجی در جشنواره اکو

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین مسیح اله معصومی شهردار زنجان در نشست خبری که شامگاه  امروز(دوشنبه ) مشترکا با مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، با اشاره به ایجاد و توسعه زیر ساختهای شهری و در راستای برگزاری پنجمین جشنواره غذای اکو در زنجان ، اظهار داشت: زنجان آماده برگزاری پنجمین جشنواره غذای اکو است.

معصومی گفت: ایجاد زیر ساختهای گردشگری در برگزاری جشنواره ها برای مجموعه مدیریت شهری بسیار سخت و سنگین است.

وی ایجاد نماد های شهری را یکی از ذهنیت های ماندگار گردشگران عنوان کرد و گفت: تسهیل صدور پروانه ها در حوزه های گردشگری مهم واساسی است.

شهردارزنجان، با اشاره به اضافه شدن بودجه اختصاصی برای بررسی حفظ و احیاء بنا های تاریخی در شهر زنجان،  تصریح کرد: حفط ، احیا و کاربری بنا های تاریخی یکی از اقدامات اساسی با مسوولیت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری  است.

شهردار زنجان، آرامش در هسته مرکزی شهرزنجان را مهم ارزیابی کرد و گفت: مجموعه مدیریت شهری در صدد ایجاد امنیت برای شهروندان زنجان است.

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اهمیت  برگزاری پنجمین جشنواره غذای اکو در زنجان ، اظهار داشت: امسال از ۱۴کشورخارجی در جشنواره غذای اکو سفرایی حضور خواهند داشت.

یحیی رحمتی، با بیان اینکه ، در حوزه غذا از توانمندیهای دانشگاه و سفارتخانه و آشپرخانه های حرفه ای استفاده می شود، ادامه داد: غذاهای محلی ترکیه و یونان و آذربایجان و....در این جشنواره با نماد های کشورهای یاد شده طبخ خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، با اشاره به رتبه اول تولید ات فلزی و صنایع دستی در حوزه غذا  و ضیافت در استان زنجان، گفت: ۱۹استان در این جشنواره غذایی اعلام حضور کرده اند.

به گفته وی، جشنواره غذایی اکو شامل   ۳۰ غرفه غذایی خواهد بود و انواع صنایع دستی سنتی در جشنواره غذای اکو به نمایش در خواهد آمد.

رحمتی، با اشاره به اهداف جشنواره با همکاری سازمان اکو، یادآورشد: بحث معرفی جنبه های تاریخی ، طبیعی و گردشگری از جمله اهداف برگزاری این جشنواره بوده است .

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، توسعه گردشگری غذایی را مهم ارزیابی کرد و گفت: جاذبه غذایی معرفی جاذبه های گردشگری موثر است.

وی، ترویج غذای سالم و ساده را مهم و اساسی بر شمرد و گفت: حرکت در راستای معرفی جاده ابریشم که عمده ترین قسمت آن در ایران قرار دارد از جمله اهداف بوده است.

به گفته رحمتی، میزان درخواست سرمایه گذاری بعد از برگزاری جشنواره غذا در استان بالا رفته است.

 رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی  شورای شهر زنجان نیز درخاتمه  با اشاره به حفظ و بازسازی و تقویت هویت شهرزنجان گفت: اسامی تمامی محلات قدیمی زنجان تا به امروز حفظ شده است.

امامعلی دادخواه گفت: درصدد لایروبی زنجانرود برای تبدیل به مسیر گردشگری و جاذبه فرهنگی هستیم.

عضو شورای شهر زنجان، شناسایی زنجان را در سطح ملی و بین المللی حائز اهمیت عنوان کرد و گفت:ایجاد  آرامگاه برای  مشاهیر زنجان امر مهمی است که متاسفانه  از جانب خانواده ها ی آنها استقبال نشده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.