معاون رئیس شورای انتقالی نظامی در سودان تأکید کرد تا زمانی‌که ائتلاف عربی در یمن اهدافش را محقق سازد، نیروهای سودانی در این ائتلاف مشارکت دارند.

 تأکید شورای انتقالی نظامی سودان بر ادامه مشارکت در جنگ علیه یمن

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «محمد حمدان دقلو» معاون رئیس شورای انتقالی نظامی در سودان از ادامه مشارکت نظامی سودان در جنگ ائتلاف سعودی- اماراتی علیه یمن خبر داد.

دقلو، روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی «سونا» گفت: «ما به تعهدات‌مان در قبال ائتلاف پایبندیم. تا زمانی‌که ائتلاف اهدافش را محقق سازد نیروهای‌مان( در یمن) باقی خواهند ماند.

«عبدالفتاح برهان عبدالرحمن» که رئیس شورای انتقالی نظامی سودان است، یک چهره نزدیک به امارات است.

نیروهای یگان ویژه در سودان، یکشنبه گذشته از طریق صفحه رسمی خود در «توییتر»، همه‌پرسی درباره نیروهای سودانی مشارکت‌کننده در ائتلاف عربی، که عربستان سعودی و امارات آن را از شال 2015 در یمن رهبری می‌کنند، را مطرح کرد.

ارتش سودان، در ژانویه 2016 کشته شدن اولین نظامی خود در یمن طی عملیاتی در شهر «عدن» را اعلام کرد. دولت «عمر البشیر» رئیس‌جمهور مخلوع این کشور، سال گذشته گام‌هایی را در راستای خروج از ائتلاف متجاوز علیه یمن برمی‌داشت.

مبتنی بر یک آمار، حوالی 25000 نیروی سودانی همچنان در یمن مشغول جنگ هستند که هرکدام به شکلی ماهیانه میان 1000 تا 1500 دلار حقوق از سعودی دریافت می‌کنند.

بدیهی است چنانچه در سایه فشار مخالفان در سودان شورای انتقالی نظامی به بازگشت این نظامیان از یمن رای می‌داد، در چنین شرایطی پروژه اعلام شکست ائتلاف امارات -سعودی در یمن با سرعتی دور از انتظار رقم خواهد خورد؛ ائتلافی، که از جسم بی‌جان آن تنها یک نام باقی مانده است و تنها با حضور سه کشور عربستان، امارات و سودان شناخته می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.