در آخرین به روز رسانی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا ایران در رده چهارم بهترین تیم‌های باشگاهی قاره کهن قرار گرفت.

سهمیه مستقیم ایران در آسیا، یکی بیشتر

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز رنکینگ مسابقات باشگاهی خود را برای مدت چهار ساله به روز رسانی کرد که طبق آن ایران در رده چهارم قاره کهن بعد از چین، قطر و کره جنوبی قرار گرفت. هم‌چنین ایران در غرب آسیا نیز بعد از قطر در رده دوم و بالاتر از کشورهای امارات و عربستان قرار دارد. این مدت زمانی برای سال‌های ۲۰۱۶،۲۰۱۷،۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ است و با توجه به امتیازات کسب شده در رده باشگاهی، این رتبه استثنایی نصیب ایران شده است.


ملاک‌های امتیاز بندی در رده بندی، آخرین رتبه تیم ملی در رنکینگ فیفا و هم‌چنین نتایج باشگاهی در لیگ قهرمانان آسیا است. همانطور که طبق جدول دیده می‌شود بیشترین امتیاز در سال ۲۰۱۸ برای ایران به دست آمد. جایی که تیم ملی در جام جهانی خوش درخشید و رتبه اول آسیا را در اختیار داشت و از طرفی پرسپولیس با صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا، نایب قهرمانی قاره کهن را به دست آورد. ۲۰۱۷ هم برای ایران سال طلایی به شمار رفته است. تیم ملی در این سال به عنوان اولین نماینده آسیا راهی جام جهانی روسیه شد و از طرفی دیگر پرسپولیس تا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان پیش رفت و با شکست مقابل الهلال از مسابقات حذف شد.


البته نکته مهم این است که در این رده بندی تنها میزان موفقیت تیم‌های باشگاهی تاثیر داشته و امتیاز بندی فیفا و رتبه خوب تیم ملی علی‌رغم درج در جدول تاثیر صفر درصدی داشته است. با توجه به همه این اوصاف بهترین امتیاز در سال ۲۰۱۹ برای فوتبال ایران است و حالا بالاتر از سایر رقبا قرار گرفته‌ایم. در این دوره از لیگ قهرمانان سه نماینده ایران وضعیت متفاوتی را تجربه می‌کنند. ذوب‌آهن در گروه نسبتا سختی که دارد صدرنشین است و از طرف دیگر استقلال در گروه مرگ با شکست الهلال امید زیادی برای صعود دارد. پرسپولیس نیز با شکست الاهلی عربستان بار دیگر در کورس قرار گرفته و همین باعث شده تا از لحاظ امتیازی رکورد شکن ظاهر شویم.

اگر این رنکینگ ملاک سهمیه بندی برای فصل بعد لیگ قهرمانان باشد، سه سهمیه مستقیم در اختیار فوتبال باشگاهی ایران برای حضور در بزرگترین تورنمنت باشگاهی قاره قرار می‌گیرد. البته که کمیته مسابقات برای تعیین سهمیه ملاک‌های دیگری از جمله بیلان مالی باشگاه‌ها، وضعیت استادیوم و تماشاگران را در نظر خواهد گرفت و طبق آن میزان سهمیه کشورها را مشخص می‌کند. در حال حاضر سهمیه ایران برای حضور در لیگ قهرمانان دو تیم به صورت مستقیم و دو تیم در پلی آف است و باید دید برای سال آینده تغییر پیدا می‌کند یا خیر.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.