کمک‌های نقدی و غیرنقدی تشکل‌های صنفی و واحدهای صنعتی سراسر کشور به مناطق سیل‌زده تاکنون حدود ۱۶۶ میلیارد تومان بوده و همچنان ادامه دارد.

کمک ۱۶۶ میلیارد تومانی تشکل‌های صنفی و واحدهای صنعتی به سیل‌زدگان

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین به نقل از شاتا، کمک‌های نقدی و غیرنقدی توسط تشکل‌های صنفی (اتحادیه‌ها، اتاق اصناف، بازرگانی) و واحدهای صنعتی سراسر کشور در راستای کمک به مناطق سیل‌زده انجام شده و بخش دیگری در قالب خدمات رایگان نظیر اقدامات امدادرسانی، استقرار سیل‌زدگان در چادر، هتل‌ها و سایر مکان‌های قابل سکونت، ارائه خدمات صنعتی نظیر تعمیرات ماشین‌آلات، لوازم‌خانگی و... انجام شده است.

کمک ۱۱۰ میلیارد تومانی اتحادیه‌ها و صنایع کشور

تاکنون شرکت ایمیدرو ۱۰۰ میلیارد تومان برای مناطق سیل‌زده جهت بازسازی واحدهای مسکونی و همچنین تهیه محصولات لوازم‌خانگی در نظر گرفته است.

شرکت پارس حیات و شرکت زرین رؤیا (تولیدکننده مای‌بیبی، کوکومی، مای‌لیدی) هم درمجموع بیش از ۳ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان محصولات بهداشتی نظیر پوشک بچه به استان‌های سیل‌زده ارسال کرده‌اند.

همچنین ۱۶ واحد تولیدکننده پوشاک، محصولاتی نظیر انواع پوشاک مردانه و زنانه، لباس راحتی، جوراب و ... را به مناطق سیل‌زده ارسال کرده‌اند و اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک هم محصولاتی به ارزش یک میلیارد تومان و شرکت بافتینه، بافت‌سان نیز ۱۰۰ میلیون تومان و همچنین شرکت فرش فرهی ۱۰۰۰ متر کمک کرده‌اند.

شرکت گلسو ایمان، مستقر در شهرک صنعتی عباس‌آباد، با در اختیار قراردادن آشپزخانه واحد صنعتی در استان خوزستان و تأمین بیش از ۳۵ هزار غذای گرم برای مردم (تهیه غذا به‌صورت روزانه ادامه دارد) کمک‌های خود را ارسال کرده‌اند.

شرکت ایساکو نیز با ارائه خدمات خودرویی و غیر خودرویی رایگان و ارسال محصولاتی نظیر بسته‌های امنیت غذایی بیش از ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به مردم مناطق سیل‌زده کمک‌رسانی کرده است.

این شرکت با ارسال ۲۳۰ اکیپ در استان‌های سیل‌زده به ارائه خدمات امدادی پرداخته و درمجموع تاکنون بیش از ۱۳۰۰ خدمت استاندارد خودرویی و ۱۱۲۰ نفر ساعت خدمات غیرخودرویی به ارزش تقریبی ۹۵۰ میلیون تومان خدمات ارائه کرده است.

لازم به ذکر است، در اقدامی فوری و پیشگیرانه توسط امدادگران ایران‌خودرو تعداد ۲۳۲ خودرو از مسیرهای سیل جابه‌جا شده و از ورود خسارت اساسی به آن‌ها جلوگیری به عمل آمده و مانع از وارد شدن خسارت بالغ بر ۵/۲ میلیارد تومانی به هم‌وطنان شده است.

شرکت سایپا یدک نیز بیش از ۱۶۰ میلیون تومان انواع محصولات نظیر آب‌معدنی، کنسرو، نان، پوشک بچه و ... به استان‌های گلستان و لرستان کمک کرده‌اند. این شرکت همچنین خدمات بدنه‌ای رایگان در استان فارس انجام داده و تاکنون ۳۶۷ خودرو به دفاتر منطقه‌ای سایپا معرفی شده است.

علاوه‌براین تعدادی از انجمن‌های تخصصی نظیر انجمن‌های برنج، سازندگان ماشین‌آلات، انجمن صنفی تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی، فرش و... جهت تأمین نیاز استان‌های سیل‌زده اعلام آمادگی کرده‌اند. تعدادی از تشکل‌های صنعتی و اصناف استان قم هم ۵ میلیارد تومان کمک نقدی اعطا کرده‌اند.

کمک ۵۱ میلیارد تومانی نقدی و غیر نقدی استان‌ها

همچنین کمک‌های نقدی و غیرنقدی تشکل‌ها، اصناف، اتاق‌های بازرگانی و واحدهای صنعتی ۲۳ استان که به‌طور خودجوش انجام شده و همچنان ادامه دارد، تاکنون حدود ۵۱ میلیارد تومان اعلام شده است.

بنابراین گزارش، استان‌های آذربایجان غربی ۲۷۵ میلیون تومان، البرز بیش از یک میلیارد تومان، اردبیل بیش از ۱۲۵ میلیون تومان، اصفهان حدود ۲ میلیارد تومان، تهران حدود ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، سیستان و بلوچستان ۶۸۷ میلیون تومان، بوشهر ۱۰۰ میلیون تومان، خراسان رضوی یک میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان، خوزستان یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان، زنجان بیش از ۳ میلیارد تومان، سمنان ۶۶ میلیون تومان، قزوین ۵۰ میلیون تومان، قم حدود ۲۰۰ میلیون تومان، جنوب استان کرمان ۵۵ میلیون تومان، کهگیلویه و بویراحمد ۵۰ میلیون تومان، کرمانشاه حدود ۶۰۰ میلیون تومان، گیلان ۳۹۰ میلیون تومان، هرمزگان بیش از ۵۵ میلیون تومان، فارس تقریباً ۵۷۶ میلیون تومان، مرکزی ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، کرمان ۲۱ میلیارد تومان، گلستان بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی ارسال کرده‌اند.

علاوه بر انجام اقدامات حمایتی ۱۰۹ واحد صنعتی مستقر در فاز ۱ و ۲ شهرک صنعتی آق‌قلا که به دلیل سیل گرفتگی امکان فعالیت نداشتند، مجدد به چرخه تولید بازگشته و حدود هزار و ۲۰۰ واحد صنفی نیز که دچار مشکل شده بودند، با رفع بخشی از خسارات فعالیت خود را از سرگرفته‌اند.

همچنین ۷ شهرک صنعتی نیز در استان‌های مازندران و گلستان متحمل خساراتی شدند که امکانات زیر بنایی این شهرک‌های صنعتی نیز وصل شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.