مدیر عامل شرکت قند بیستون در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور خواستار پرداخت مطالبات این شرکت از محل یارانه شکر شد و نوشت: دولت با پرداخت سریعتر بدهی اش به کشاورزان مرهمی بر مشکلاتشان باشد.

دولت با پرداخت سریعتر بدهی اش به کشاورزان مرهمی بر مشکلاتشان باشد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، مدیرعامل قند بیستون در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور نوشت:

در راستای منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال ۱۳۹۸ به نام سال رونق تولید به استحضار می‌رساند شرکت قند بیستون واقع در شهر بیستون از توابع شهرستان هرسین استان کرمانشاه سالانه با خرید بالغ ۴۰۰۰۰۰ تن چغندر قند از بیش از ۴۰۰۰ کشاورز در استان‌های کرمانشاه و خوزستان و با تولید ۴۴۰۰۰ تن شکر ۵ درصد تولید شرکت کشور را در اختیار دارد. این شرکت توانسته است در استان کرمانشاه که متاسفانه رتبه اول نرخ بیکاری در کشور را داراست بالغ بر ۵۰۰۰ هزار شغل ایجاد نماید.

همانگونه که مستحضرید کشور در شرایط جنگ نرم اقتصادی و نابرابر و تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان این مرز و بوم قرار گرفته است و شرکت‌های تولیدی برای حفظ وضع موجود و خروج از بحران ها نیاز به حمایت‌های ویژه‌ و ایجاد هم افزایی فی ما بین کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌های کشور دارند.

قابل ذکر است در سنوات گذشته (سال ۹۳ تا ۹۶) به جهت حمایت از تولید شرکت‌های قند و شکر چغندری طبق مصوبات کارگروه تنظیم بازار مبلغی تحت عنوان یارانه شکر به جهت جبران ما به التفاوت بهای تمام شده شکر تولیدی و قیمت مصوب فروش تعلق گرفته است که می‌بایست از طرف دولت به تولیدکنندگان پرداخت گردد.

در حال حاضر میزان مطالبات این شرکت از این محل ۲۳۱ میلیارد ریال می‌باشد که علیرغم مکاتبات و پیگیری‌های صورت گرفته با نهادهای ذیربط متاسفانه تاکنون پرداخت نشده است. همچنین با توجه به اینکه هر ساله قیمت شکر از طرف کارگروه تنظیم بازار تعیین و کارخانه‌های تولیدی ملزم به فروش با نرخ مصوب می‌باشند برای سال ۹۷ یارانه‌ای به جهت پوشش هزینه‌های تولید تعلق نگرفته است که این امر موجب زیان عملیاتی برای کارخانه‌های تولیدی می‌گردد.

متاسفانه بارش‌های اخیر موجب بروز سیلاب‌های گسترده در کشور گردیده است و بسیاری از کشاورزان طرف قرارداد با این شرکت دچار آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری گردیده‌اند که این امر ادامه فعالیت آنها را دچار مشکلات عدیده نموده است لذا مستدعی است دستور فرمایید مطالبات این شرکت از محل یارانه تعلق گرفته برای پرداخت مانده حساب این قشر زحمتکش و آسیب‌دیده در اسرع وقت پرداخت گردد تا شاید مرهمی بر آلام این عزیزان باشد.

محسن علی حسینی مدیر عامل شرکت قند بیستون

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.