رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده بخشنامه‌ای دارد که افزایش نرخ تاکسی‌ها تنها باید با موافقت دولت و فرمانداری باشد، گفت: شهردار تهران این مسئله را باید در هیأت دولت مطرح کند.

افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها منوط به مجوز دولت/ کارکنانی که باید املاک شهرداری را بازگردانند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و سی و ششمین جلسه شورای شهر تهران در ارتباط با نرخ کرایه‌های تاکسی، اظهار داشت: سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده این موضوع را بخشنامه کرده که نباید نرخی افزایش یابد مگر دولت و فرمانداری موافق باشند.

وی افزود: سال گذشته افزایش نرخ مترو صورت گرفت و سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده شکایتی به سازمان تعزیرات فرستاد و چون ما بدون مجوز دولت این اقدام را انجام دادیم اکنون در این زمینه پرونده داریم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر به دلیل این مسئله محافظه‌کارانه عمل کرده تا  تکلیف مشخص شود و شهردار در دولت باید این موضوع را مطرح کند تا مسئله از بلاتکلیفی درآید و حضور شهردار در دولت به همین مسئله است. 

هاشمی گفت: بلاتکلیفی در نرخ کرایه‌های تاکسی سبب شده که برخی از تاکسی‌ها به صورت سرخود نسبت به افزایش قیمت‌ها اقدام کنند که این مسئله بی‌نظمی در شهر را به همراه خواهد داشت و باید از آقای حناچی سوال کنید که در دولت این مسئله را حل کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا نمایشگاه کتاب در مصلی تهران برگزار می‌شود، گفت: نمایشگاه کتاب زمانی که در شهر آفتاب برگزار شد مخاطبان آن کاهش یافت از طرفی هم مصلی هم تمایل به برگزاری این نمایشگاه دارد و مصوب ممنوعیت برگزاری نمایشگاه در تهران برای مکان‌هایی است که ایستگاه مترو نباشد ولی اگر این موضوع مورد توجه باشد می‌توان در این زمینه فعالیت کرد البته برای حضور خودروها باید ممنوعیت ایجاد شود و افراد با وسایل حمل و نقل عمومی به محل نمایشگاه بیایند.

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اقدام شورای شهر در عدم واگذاری ملک 100 نفر از کارکنان شهرداری، گفت: موضع عمل به قانون است و روش تخلیه نیز به صورت قانونی مشخص است و همه این 100 نفر باید املاک شهرداری را بازگردانند.

رئیس شورای شهر تهران در مورد تذکرات اعضای شورای شهر و اینکه شهردار تهران گفته بود که این تذکرات باید با دقت بیشتر پاسخ داده شود و شاخص آن نیز مشخص باشد،‌گفت: در زمینه تذکرات در آئین‌نامه‌ها تکلیف روشن است و ماده 83 قانون نیز برای همین مسئله تعریف شده ولی متأسفانه تذکرات از دوره‌های گذشته به بروز نظرات تبدیل شده که باید برخی به نطق نیز تبدیل شود.

وی گفت:‌ تا به حال در این زمینه مشکلی نبوده و جلوگیری از آن نشده است ولی اگر بخواهیم قانونی عمل کنیم تذکرات باید رویه دیگری داشته باشند و امیدواریم اعضای شورای شهر به نحو احسن بر اساس قانون در زمینه ارائه تذکر اقدام کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.