مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: استارتاپ‌های خلاقانه محیط زیستی خراسان رضوی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

استارتاپ‌های خلاقانه محیط زیستی خراسان رضوی مورد حمایت قرار می‌گیرند

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی اظهار داشت: بررسی راه‌های تقویت همکاری‌های بین بخشی و بهره‌مندی از دانش بومی به منظور انجام طرح‌های توسعه گرایانه یک اولویت در حوزه ظرفیت‌های اجتماعی است که با توجه به وسعت استان و پتانسیل‌های طبیعی و انسانی موجود، اهمیتی دوچندان می‌یابد.

وی ضمن تأکید بر توسعه همکاری‌ها و نوآوری‌های مردمی درسال جدید افزود: هر سازمان مردم نهاد می‌تواند به عنوان مروج یک ایده خلاقانه در راه حفظ محیط زیست مطرح و درچارچوبی مدون و راهبردی با هدف دستیابی به اهداف برنامه خود در حفظ محیط زیست ایفای نقش کند.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی فعالیت مراکز توسعه سازمان‌های غیردولتی را اقدامی تسهیل‌گرایانه برای پیشبرد اهداف سازمان‌های مختلف برشمرد و گفت: لازم است طرح‌های مطالعاتی به منظور تدوین برنامه جامع مشارکت مردمی در حوزه محیط زیست خراسان رضوی به عنوان یک طرح پیشران، در سه فاز کوتاه، میان و بلندمدت هر چه سریع‌تر آغاز شود.

همتی به ضرورت توسعه و فعال‌سازی استارتاپ‌های خلاقانه محیطی زیستی به عنوان راهکاری جهت حضور و همراهی مردم و بهره‌مندی از ایده‌های ناب برای حفظ محیط زیست اشاره و افزود: همراهی مردم با ارگان‌های دولتی همیشه بر محبوبیت اجتماعی سازمان‌های دولتی افزوده است.

وی ادامه داد: نقد منصفانه، مطالبه‌گری اجتماعی و ایده‌های خلاقانه، علاوه بر هموارسازی مسیرهای پیش روی متولیان، در بالابردن سطح سواد اکولوژیکی جامعه و جلب کانون توجهات عمومی به مباحث زیست محیطی سیار موثر بوده است.

همتی همچنین ضمن اشاره به اینکه حضور و مشارکت مردم در امر توسعه پایدار و حفظ ساختارهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی،  ضروری و اجتناب ناپذیراست گفت: افزایش اعتماد و تغییر نگرش جامعه نخستین گام برای رسیدن به یک هویت اجتماعی پایدار است که خوشبختانه درخراسان رضوی با سرعتی مطلوب در حال شکل گیری است.

وی سازمان‌های مردم نهاد را بازوی مهم اجرایی در امر آموزش محیط زیستی عنوان ساخت و افزود: بهره گیری از توان سازمان‌های غیردولتی دراین خصوص همراه با برنامه ریزی صحیح آموزشی دردستور برنامه های اداره آموزش و مشارکت مردمی است و علاوه بر آن حمایت  اداره کل حفاظت محیط زیست استان از پویش های مختلف زیست محیطی همچون #نه_به_زباله، #نه_به_ماهی_قرمز و #نه_به_خرید_و_فروش_حیات_وحش و... یکی از اصول تقویت این قبیل پویش‌های زیست محیطی بوده است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.