خراسان شمالی- ولی الله حیاتی گفت: تامین امنیت غذایی و آب شرب سالم از اولویت های استان در سال ۹۸ است.

دانشگاه علوم پزشکی در حادثه سیل اخیر با تمام توان پای کار آمد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، ولی الله حیاتی معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی خراسان شمالی ضمن قدردانی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان در بحران سیل اخیر، گفت: دانشگاه علوم پزشکی در حادثه سیل با تمام توان پای کار آمد و خوشبختانه با چالش جدی مواجه نشدیم.

وی از دکتر حق بین ریاست دانشگاه در مدیریت حوزه بهداشت و درمان مناطق سیل زده قدردانی کرد و افزود: در بحران اخیر شبکه های بهداشت استان فعال و دانشگاه علوم پزشکی با تمام توان خدمت رسانی کرد.

وی اظهار داشت: اراده استاندار و معاونین در سال۹۸، نگاه جدی و ویژه به حوزه سلامت و خدمات درمانی است تا در حد بضاعت کمبودها و نواقص را برطرف سازیم.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همه دستگاه های اجرایی استان به منظور توسعه خدمات حوزه سلامت، مکلف به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی استان هستند.

حیاتی یادآور شد: حضور مدیران کل مربوطه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی خراسان شمالی الزامی است و عذری برای غیبت در این کارگروه پذیرفته نیست.

وی با طرح این سوال که چه چیز مهم تر از جلسه ای است که با سلامت مردم در ارتباط است؟، اضافه کرد: دستگاه های اجرایی نظیر جهادکشاورزی، آب منطقه ای، آموزش و پرورش به عنوان سفیر بهداشت و سایر نهادها نیز باید به بهترین شکل ممکن با دانشگاه علوم پزشکی در اجرای مصوبات همکاری لازم را مبذول دارند.

وی تصریح کرد: قانونگذار با پیش بینی جلسه ای با عنوان کارگروه سلامت و امنیت غذایی، از همه دستگاه های اجرایی خواسته که هر یک به سهم خود، به دانشگاه های علوم پزشکی یاری رسان باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:ضرورتی به طبخ غذا به بهانه جشنواره، بدون امکانات بهداشتی وجود ندارد.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی خراسان شمالی افزود: سلامت و امنیت غذایی از اهم مسائل است و اینکه مدیری با راه اندازی جشنواره محلی و برپایی چادر با استدلال اشتغالزایی و غیره سلامت مردم را به خطر بیاندازد، توجیهی ندارد.

حیاتی از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان خواست تا به صورت جدی، بدون اغماض و مسامحه به موضوع سلامت غذا و زیرشاخه های آن در تمامی حوزه ها ورود کرده و با متخلفین از طریق دستگاه قضایی برخورد کند.

وی یادآور شد: هر دستگاه اجرایی در سطح استان که به دنبال اجرای برنامه های جشنواره ای است که در آن غذا و مواد غذایی به مردم عرضه می شود، مکلف به دریافت تایید و مجوز از دانشگاه علوم پزشکی است.

فرمانداران و بخشداران در اجرای هرچه باشکوه تر هفته سلامت همکاری کنند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی در بخشی از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته سلامت از مسئولین مربوطه و دانشگاه علوم پزشکی خواست تا بزرگداشت این هفته در نقاط دور افتاده استان به صورت ویژه دیده شود.

حیاتی با اشاره به جمعیت ۴۵ درصدی روستایی در این استان، اظهار کرد: سفیران سلامت در سال ۹۸، پیام سلامت و خدمات بهداشتی را به دورترین نقاط استان ببرند.

وی اضافه کرد: در راستای این حرکت فرمانداران، بخشداران و دهیاران مکلف به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی در اجرای برنامه های هفته سلامت هستند.

وی همچنین خواستار تاکید بر آموزش های بهداشتی در مناطق محروم و نقاط دور افتاده و توجه ویژه به سلامت بانوان روستانشین شد.

توجه به آب شرب سالم شهری و روستایی اولویت مهم کارگروه است

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی خراسان شمالی، با بیان اینکه در سال ۹۸ در حوزه سلامت، توجه به آب شرب سالم شهری و روستایی اولویت مهم کارگروه است، خاطرنشان کرد: در هر نقطه ای از استان اگر نواقصی مشاهده شد، باید شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی نواقص را مرتفع کرده و دانشگاه علوم پزشکی مسائل بهداشتی آب شرب را دائما رصد نماید.

حیاتی همچنین از رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خواست تا با بررسی و برآورد خسارات وارده به خانه های بهداشت در سیل اخیر، موارد را به صورت کتبی به وزارت بهداشت منعکس و با جذب اعتبارات ملی جهت بازسازی و مرمت مجدد اقدام کنند.

وی در ادامه سخنان خود بر ارائه خدمات پزشکی به موقع و آسان تاکید کرد و افزود: انتظار می رود با نظارت مستمر دانشگاه بر درمانگاه های دولتی و خصوصی، خدمات درمانی با کیفیت مطلوب و بدون اتلاف وقت به بیماران ارائه شود.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.