یکی از مهمترین معضلات موجود در گناباد این است که در این شهرستان کمبود نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش به‌ویژه کمبود معلم محسوس است.

کمبود معلم در گناباد؛ یک سوم معلمان شهرستان در مرز بازنشستگی هستند

به گزارش قدس آنلاین،   آموزش و پرورش یکی از نهادهای مهم و تاثیرگذار در تمامی دوران زندگی است و می‌تواند با تربیت نیروهای متخصص و متعهد آینده یک کشور را تضمین کند اما برای این مهم، نیازمند نیروی انسانی مهمی به نام «معلم» است.

آموزش و پرورش گناباد طی چند سال آینده با مشکل شدید کمبود معلم روبه رو خواهد بود که در صورت حل نشدن موضوع می‌تواند تاثیر زیادی در شهرستان داشته باشد.

هادی محمدپور؛ مدیر آموزش و پرورش گناباد  می‌گوید: یک میلیون و یکصد هزار نفر معلم در کشور فعالیت دارند که ۴۰۰ هزار نفر این عزیزان طی چند سال آینده در حال بازنشستگی هستند و این یک مشکل اساسی در حوزه آموزش و پرورش است.

وی افزود: در سطح شهرستان گناباد قریب به ۱۸۰۰ معلم شاغل داریم که ۵۵۸ نفر تا چهار سال آینده بازنشسته می‌شوند. در سال ۹۸ آموزش و پرورش گناباد ۱۷۵ معلم بازنشسته و ۲۵ نفر هم پیش‌بینی پیش از موعد بازنشستگی خواهیم داشت. در چهار سال آینده نیز آمار بالای بازنشستگی  در شهرستان خواهیم داشت که با این وجود کمبود شدید معلم داشته و تنها از محل دانشگاه فرهنگیان ۳۵ نفر به شهرستان سهمیه اختصاص یافته است.  

مدیر آموزش و پرورش گناباد عنوان کرد: در حال حاضر تدوین چشم انداز و وضعیت نیروی انسانی آموزش وپرورش گناباد در چهار سال آینده از نظر موجودی و کمبود در کلیه دوره‌ها و رسته‌های شغلی در حال تدوین است و ان‌شاءلله در هفته بزرگداشت مقام معلم رونمایی خواهد شد.

محمدپور اذعان کرد: ما در چهار سال آینده با مشکل جدی نیروی انسانی مواجه هستیم که باید به نحوی آن را مدیریت کنیم که در سیستم آموزشی ما مشکلی پیش نیاید. البته باید راهکارهایی برای رفع کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش از طریق افزایش سهمیه استخدامی، نقل و انتقالات و دریافت مجوز خرید خدمات فراهم آوریم.

معلمین گناباد حق مامور شدن به نهادهای دیگر را ندارند

حامد قربانی؛ فرماندار گناباد نیز در زمینه می‌گوید: متاسفانه کمبود معلم و آموزگار در سال‌های آینده استان خراسان و شهرستان گناباد را تحت تاثیر قرار خواهد داد و این مشکل شاخص‌های اجتماعی را تحت تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: ما باید تدابیر ویژه‌ای در این زمینه ایجاد کنیم و در صورت جذب هرگونه معلم از افراد حق‌التدریس و معلمان مدارس غیرانتفاعی جذب شوند. از این پس پرسنل آموزش و پرورش حق ندارند در سازمان‌های دیگر مشغول به کار شوند و پایان ماموریت همه معلمان مامور در دیگر ادارات را اعلام کرده‌ایم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.