رئیس دفتر سیاسی حماس بر موفق بودن اعتصاب غذای اخیر اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تأکید کرد و افزود، آمریکا،‌ جنگ و پول نمی‌تواند مقاومت را مجبور به پذیرش مواردی کند که ملت با آن موافق نیست.

هنیه: آمریکا،‌ قراردادها، جنگ و پول بر روی تصمیمات ما بی‌تأثیر است

، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای قانونگذاری فلسطین به تحولات اخیر پرداخت.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، وی گفت، طی مذاکراتی (که برای حصول آتش‌بس درغزه) که با میانجی‌ها بویژه مصر، سازمان ملل و قطر در جریان بود به آنها گفته شد رسیدن به توافق‌های پایدار ممکن نخواهد بود جز زمانی که مسأله اسرا در داخل زندان‌ها حل شود.

هنیه ادامه داد: اگر تنش در داخل زندان‌ها ادامه پیدا کند، تلاش‌هایی که اکنون به توافق‌هایی در زمینه غزه رسیده، ممکن است فرو بپاشد. آنچه در زندان‌ها در جریان است می‌تواند شعله درگیری گسترده‌ای باشد که هیچ کسی نتواند آن را کنترل کند.

حماس از اواخر سال گذشته تا کنون مذاکراتی غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی برای حصول آتش‌بس در نوار غزه دارد.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد، به مصر اعلام شده که به اطلاع رژیم اشغالگر برساند تمام اقدامات تنبیهی اعمال شده علیه اسرای فلسطینی باید از بین برود، دستگاه‌های پارازیت‌انداز نیز باید برچیده شود و به  اسرا باید اجازه داده شود که با خانواده‌های خود دیدار کنند.

هنیه سپس گفت: با حضور «نیکلای ملادینوف» خط تماسی با فرمانده اسیر «عباس السید» برقرار شد و اتفاقات رخ داده برای اسرا در زندان مستقیما از وی شنیده شد.

وی تأکید کرد: این اولین بار از سال 1967 است که تلفن عمومی در داخل‌ زندان‌های صهیونیستی گذاشته می‌شود.

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد، پیروزی اسرا، پیامدهای مثبتی بر توافق‌ها درباره نوار غزه نیز خواهد داشت و مسأله اسرا در جدول کاری این توافق‌ها قرار دارد.

هنیه‌ اشاره‌ای به طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن» هم داشت و گفت: نه آمریکایی‌ها، نه قراردادها، نه مال و نه جنگ‌ها نمی‌تواند ما را به سمتی سوق دهد تا چیزهایی را بپذیریم که ملتمان نمی تواند بپذیرد؛ غزه از سمت شمال گسترده خواهد شد اما از سمت سینا، وجبی پیش نخواهد رفت.

صدها اسیر فلسطینی پس از هشت روز اعتصاب غذا سرانجام دوشنبه شب (دیشب) توانستند شروط خود را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کنند و با موافقت تل‌آویو برای نصب تلفن عمومی در زندان‌های این رژیم، اعتصاب غذای مذکور پایان یافت.

هنیه در واکنش به اعلام آمادگی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان برای دیدار بدون قید و شرط با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شبکه «المیادین» گفت: ابومازن باید به (اوضاع) داخلی فلسطین توجه و یک چارچوب رهبری موقت ایجاد کند و راهبردی برای ایستادگی بیندیشد.

وی خطاب به محمود عباس گفت، نتانیاهو هیچ کاری برای وی انجام نخواهد داد جز اینکه او (عباس) را در مکانی محدود نگه می دارد.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد، گمراهی سیاسی که توافق «اسلو» آن را تحمیل کرد باید تمام شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.