قزوین- مجتبی منتظری گفت: حریق کارگاه شارژ سیلندرهای ال پی چی در قزوین یک مصدوم بر جای گذاشت.

حریق کارگاه شارژ سیلندرهای  ال پی چی قزوین مصدومیت یک نفر را درپی داشت

مجتبی منتظری رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: در حوالی ساعت ۱۵:۰۸دقیقه امروز یک مورد انفجار و آتش سوزی کارگاه شارژ سیلندرهای ال پی چی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که بلافاصله آتش نشانان دو ایستگاه به همراه گروه نجات عازم محل حادثه شده و در کمتر از ۲ دقیقه در محل حضور داشتند که به دلیل گستردگی آتش، آتش نشانان چهار ایستگاه دیگر به مکان مورد نظر اعزام شدند.

وی با اشاره به شدت انفجار افزود: شدت انفجار به حدی بود که تا فاصله چندصد متری از محل وقوع حادثه صدای انفجار شنیده می شد و برخی از شهروندان اقدام به نصب غیراستاندارد سیستم گاز مایع در خودروهای تک سوز خود می کنند که این امر موجب بروز حوادث ناگواری می شود.

منتظری اضافه کرد: آتش سوزی این کارگاه برغم گستردگی آتش با تلاش آتش نشانان در ساعت۱۵:۳۵ دقیقه مهار شد و در حال حاضر ماموران در حال لکه گیری و خروج سیلندرهای گاز هستند.

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین ضمن توصیه هایی به شهروندان تاکید کرد: شهروندان از نصب کیت های ال پی چی بر روی خودروهای خود خودداری کرده و با نصب غیراستاندارد این کیت ها سلامت جان و اموال خود و دیگران را به خطر نیاندازند.

وی با اشاره به علت انفجار و حریق را جمع شدن و نشت گاز ال پی جی به داخل اتاقک خودرو سواری پژو گفت: با انفجار خودرو یک نفر به شدت دچار  سوختگی شدید شده و توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

منتظری با بیان اینکه در این حادثه خودروی سواری پژو و کارگاه مورد نظر منفجر و در آتش سوخت خاطرنشان کرد: در این کارگاه حدود۱۲۰ سیلندر گاز وجود داشت که برخی دچار انفجار شدند و سوپاپ تعدادی از این سیلندرها نیز باز شده و گاز با شدت در حال خروج بود که با سرعت عمل و دقت بالای آتش نشانان سیلندرها به بیرون از کارگاه منتقل شده و نسبت به ایمن سازی محل حادثه اقدام کردند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین اضافه کرد: سازمان آتش نشانی بارها نسبت به غیر استاندارد بودن این گونه سوختگیری ها اطلاع رسانی کرده بود اما برخی از شهروندان با نصب غیراستاندارد این تجهیزات و برخی دیگر با فروش و شارژ سیلندرهای  مایع به این خودروها خطرات بی شماری را برای خود و دیگران رقم می زنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.