مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان خراسان رضوی گفت: دستگاه های اجرایی باید با اعتماد سازی و تسهیل گری در زمینه جوانان ، بیش از گذشته مشارکت فعال قشر جوان در امور مختلف را فراهم کنند.

 ۳۲ درصد جمعیت خراسان رضوی جوان هستند

 فرزاد فتاحی  در گفتگو با قدس آنلاین اظهارداشت: بیش از  ۱یک میلیون و ششصد هزار نفر ازجمعیت  استان  خراسان رضوی  که در حدود ۳۲ درصد از جمعیت استان را در برمی گیرد جوان هستند و خراسان رضوی دومین استان کشوربا ظرفیت جوان بعد از تهران می‌باشد.

 وی با بیان اینکه قانون منع بکارگیری بازنشستگان فرصت مناسبی برای استفاده و بکارگیری نیروهای جوان را فراهم کرده است، تصریح کرد: تقویت گفتمان جوان باوری ، نشاط و امید آفرینی بین جوانان، حساس سازی مسئولین نسبت به نقش جوانان در جامعه از حلقه های مفقوده حوزه جوانان است.

 فتاحی تصریح کرد: در حوزه اشتغال جوانان در بخش روستایی و شهری فعالیت های بسیار خوبی انجام شده و در طول شش ماه گذشته از طریق پرداخت تسهیلات برای ۳۵۰ نفر در استان  اشتغال زایی و کارآفرینی صورت گرفته است  .

وی افزود: جوانان روستائی که تمایل به ایجاد اشتغال و کار آفرینی داشته باشند، می توانند  به بخش امور جوانان اداره ورزش و جوانان شهرستان ها مراجعه کنند و طرح های خود در زمینه پرورش دام سبک ، طیور و پوشاک را ارائه دهند تا از طریق تسهیلاتی که با سود ۲ درصد به آنها اعطا می شود نسبت به ایجاد اشتغال برای خود و دیگران اقدام کنند.

فتاحی ادامه داد: در حوزه شهری نیز جوانانی که طرح هایی برای اشتغال زایی داشته باشند به صندوق کارآفرینی امید معرفی می شوند و می توانند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از این صندوق تسهیلات دریافت کنند و در صورتی که طرح انها نیاز به تسهیلات بیشتری تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان داشته باشد طرح آنها به وزارت ورزش و جوانان ارسال می شود تا نسبت به پرداخت تسهیلات و میزان آن تصمیم گیری صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه هرگونه فعالیتی که در بخش جوانان انجام می گیرد می باید روحیه مشارکت پذیری، اعتماد سازی و نشاط را بین جوانان گسترش دهد، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید با اعتماد سازی و تسهیل گری در زمینه جوانان ، بیش از گذشته مشارکت فعال قشر جوان در امور مختلف  را فراهم کنند.

وی در پاسخ به این سوال که در امور جوانان برخی  موازی کاری بین سازمان‌ها صورت می گیرد، نیز اظهارداشت: برنامه های جوانان به صورت محوری از سوی سازمان امور ورزش و جوانان صورت می گیرد و اولین جلسه این ستاد در سال جدید روز چهار شنبه با حضور استاندار و سازمان های متولی حوزه جوانان برگزار می شود، ولی سازمان های دیگر از جمله اداره کار و تعاون، آموزش فنی و حرفه ای ، فرهنگ و ارشاد و نهادهایی نظیر بانک مسکن در حوزه جوانان فعالیت هایی را انجام می دهند که در صورتی که هدفمند اجرا شوند تاثیر گذار می باشند.

فتاحی در مورد استفاده از نیروهای بومی جوان در عرصه مدیریتی استان نیز اظهار داشت: استان خراسان رضوی از ظرفیت های خوبی در حوزه مدیریتی از حیث جوانان برخوردار است وبیش از ۸۰ درصد نیروهای صف و ستاد  در سازمان امور ورزش و جوانان خراسان رضوی از نیروهای جوان بومی  هستند و نگاه دولت طی سال های گذشته در جذب و استخدام نیرو در دستگاه های مختلف با اولویت نیروهای بومی صورت گرفته است.    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.