حجت الاسلام مروی گفت:۱۰۰ گروه از آستان قدس رضوی در قالب یکهزار نفر در سه استان لرستان،خوزستان و گلستان برای پخت غذای گرم مردم مناطق سیل زده مستقر هستند.

تولیت آستان قدس رضوی: یک‌هزار خادمیار رضوی در سه استان سیل زده مستقر شده‌اند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی‌ در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده گلستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بهترین تدبیر از رهایی از مشکلات ناشی از سیل در مناطق سیل زده مشارکت همه مردم با مسئولان است. مشارکت،احساس مسئولیت و نوع دوستی مردم برای کمک به مردم سیل زده قابل تقدیر است. 

وی افزود: تاکنون همه نیروهای جهادی،مردمی،نیروهای نظامی،سپاه،ارتش،  روحانیون و دیگر نهادها و سازمان در کنار مردم صحنه بی بدیل از انسان دوستی و نوع دوستی را آفریدند. 

تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: حادثه طبیعی سیل در استان گلستان و دو استان دیگر خرابی های زیادی را به بار آورده است. دولت به تنهایی قادر به جبران خسارت نیست. انتظار از دولت برای جبران خسارت به تنهایی انتظار بی جا است.

وی ادامه داد: تاکنون همه نیروهای مردمی،سپاه،ارتش،بسیج،روحانیون و دیگر ارگان ها و نهادها پای کار آمدند و اتفاقات خوبی در زمینه امدادرسانی صورت گرفته است. 

حجت الاسلام مروی گفت: بهترین چاره برای رفع مشکلات مناطق سیل زده و جبران خسارت آنها تقویت همبستگی،همدلی خوبی است که تاکنون وجود داشته است. باید این همبستگی بین همه اقشار جامعه گسترش پیدا کند تا بتوانیم در زمان حوادث طبیعی مدیریت خوبی داشته باشیم. 

وی با اشاره به حضور مردم در تمام صحنه های انقلاب و حوادث خاطرنشان کرد: هر توفیقی که در زمان انقلاب یا جنگ تحمیلی،توطئه های دشمن،جنگ های داخلی و حوادث طبیعی داشتیم به سبب همبستگی و همراهی مردم با مسئولان بوده است.امروز هم باید مردم در کنار مسئولان با همدلی تلاش کنند تا از این مرحله نیز عبور کنیم. 

تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: مقام معظم رهبری همواره به آستان قدس تاکید داشتند تا به نیازمندان و فقرا رسیدگی کند. رسیدگی به مردم مناطق سیل زده جز اولویت اصلی و وظیفه اولیه خود می دانیم. 

وی اضافه کرد: یکهزار نیرو خادمیار رضوی در قالب یکصد گروه در سه استان گلستان،خوزستان و لرستان به پخت غذای گرم برای مردم سیل زده مستقر شدند. 

حجت الاسلام مروی گفت: در مرحله بعدی آستان قدس با همکاری نهادها،دستگاه های اجرایی و سازمان ها به ساخت مدارس،مساجد و منازل مسکونی با حذف هزینه هایی که در حال حاضر در اولویت نیست می پردازد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.