خراسان جنوبی _امام جمعه بشرویه گفت: هیئات مذهبی فضا را برای جوانان خدوم و انقلابی آماده کنند؛ جوانان اسلامی باید آگاه به زمان باشند.

اجتماع بزرگ جوانان بشرویه در شب میلاد حضرت علی اکبر (ع)

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،   ‌همزمان با شب میلاد با برکت سرور جوانان اهل بهشت آقا باب الحوائج علی اکبر (ع) اجتماع بزرگ جوانان علی اکبری به همت کمیته امور جوانان ستاد نماز جمعه و هیئت امناء هیئت مذهبی علی اکبر علیه السلام و با حضور امام جمعه، جمعی از مسئولین ادارات و نهادهای دولتی و تجمع با شور و نشاط جوانان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد معلمی امام جمعه بشرویه در این مراسم، ضمن تبریک میلاد آقا باب الحوائج حضرت علی اکبر (ع) به فضائل و مناقب آن حضرت پرداخت و گفت :آقا علی اکبر امام حسین (ع) از جوانان رشید و شجاع اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود؛ ودرروایات داریم که آن حضرت به لحاظ شکل و شمایل ظاهری و هم اخلاق جوانمردی بسیار شبیه پیامبر خدا حضرت محمد (ص) بود.

 وی گفت: آقا علی اکبر (ع) در وفاداری به مکتب اسلام و دفاع از حریم ولایت در صحرای کربلا پیشگام در شهادت بود و با هربار هجومی که به لشکر دشمن می آورد دلیری و شجاعت و فداکاری او حتی دشمنان را به حیرت وا می داشت.

امام جمعه بشرویه با اشاره به احادیث و روایات اسلامی درباره توجه به امور جوانان هم گفت: برای جوانان در آیات و روایات اسلامی بسیار سفارش شده تا آنها را در امور اجرایی و مسئولیت پذیری باید حمایت همه جانبه کنیم.

حجت الاسلام معلمی با توصیه به جوانان عزیز گفت: جوانان عزیز و آینده سازان میهن اسلامی هم مواردی را باید سرلوحه کار خود قرار دهند؛ از جمله الگوگیری از سیره زندگی و رفتار اسلامی آقا علی اکبر امام حسین (ع) است و قطعاً احترام سالخوردگان و سالمندان را نگه دارند و بدانند که سالمندان امروزی؛ روزی آنها هم جوان بودند و این مسیر جوانی به سالمندی برای آنان هم رقم خواهد خورد.

وی به مسئولین هم توصیه کرد و گفت: لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به واگذاری بخشی از مسئولیت ها به جوانان عزیز توجه ویژه‌ای کنند؛ چراکه هر جا به جوانان اعتماد کردیم و بها دادیم و مسئولیتی به آنان سپرده شد نظام هیچ ضرری نکرده است؛ و همیشه جوانان غیرتمند ایرانی در تمام صحنه های اجتماعی؛ فرهنگی؛ نظامی_ دفاعی علمی و فن آوری و ورزشی افتخار آفرین بوده اند.

امام جمعه بشرویه خطاب به جوانان هم گفت: یکی از وظایف جوانان آگاهی داشتند به زمان و به خصوص دشمن شناسی است؛ چرا که اگر جوان نسبت به مسائل روز آگاهی کامل نداشته باشد خیلی زود فریب خورده و ممکن است جذب جریانات انحرافی شود.

وی افزود:جوان هیئتی باید الگو و نمونه و اسوه اخلاق و رفتار باشد و در هر فضایی که قرار می گیرد و هر مطلبی را که عنوان می کند باید ثمره اش آگاهی بخشی و روشنگری دینی و اسلامی باشد؛ و لازم است هیئت امنای هیئات مذهبی هم فضا را برای جوانان عزیز آماده کنند تا در ترویج و تبلیغ فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) تاثیر گذار باشند.

در این مراسم جوانان با اجرای برنامه‌های مولودی خوانی مداحی و اجرای برنامه های فرهنگی هنری آمادگی خود را برای حضور در برگزاری مراسمات مذهبی و اسلامی اعلام کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.