به همت گروهی از خانواده‌های مشهدی اردوی جهادی تولید پوشاک برای کمک به سیل‌زدگان راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی اردوی جهادی تولید پوشاک توسط بانوان مشهدی

در این حرکت جهادی و هماهنگ، گروهی از بانوان مشهدی برای کمک به سیل‌زدگان اقدام به تولید ۱۰۰۰ دست لباس می‌کنند. مدیر این طرح در گفت‌وگو با خبرنگارما گفت: این حرکت خودجوش و مردمی با مشارکت حداقل ۵۰ خانواده مشهدی صورت می‌گیرد و در این طرح هر خانواده براساس توان خود مشارکت خواهد داشت.

مریم درانی افزود: این در حالی است که در این طرح برخی از خانواده‌ها، پارچه‌های بلا استفاده و مناسب دوخت خود را هدیه داده‌ و برخی با خرید طاقه پارچه از بازار و اهدای آن در این طرح مشارکت کردند. عضو خواهران مؤسسه کتاب پردازان خاطرنشان ساخت: عده‌ای نیز چرخ خیاطی خود را به محل طرح فرستاده و تعدادی با حضور در محل اجرای طرح اقدام به خیاطی می‌کنند.

 وی افزود: اعتماد مردم به این مؤسسه موجب شده تا خوشبختانه این طرح با حمایت خوبی همراه شود. وی یادآور شد: از هفته گذشته، پس از برنامه‌ریزی و بررسی‌های طرح‌های مختلف، به طرح تولید لباس رسیدیم.

درانی همچنین تصریح کرد: با بررسی و مطالعات در منطقه سیل‌زده شمال و جنوب بود که دریافتیم گروه‌های مردمی که به کار تولید مشغولند و در واقع سرمایه را به محصول تبدیل می‌کنند، موفق‌ترند زیرا در تولید، محصول چند برابر می‌شود و در واقع می‌توان در این خصوص با تولید بیشتر کمک بیشتری به زلزله‌زدگان بپردازیم.

  اردوی جهادی

مدیر این طرح تولیدی اعلام کرد: این طرح به صورت نمادین از روز گذشته با حضور و بازدید تنی چند از مدیران ستاد بحران استان و هلال احمر در محل مجتمع فرهنگی کتاب‌پردازان آغاز شد. وی همچنین توضیح داد: با آغاز خسارت‌های سیل در کشور برای کمک به مردم عزیز هموطن کمک‌های عمدتاً نقدی را از طریق مراجع ذی صلاح ارسال کردیم چون معتقدیم با حضور گروه‌های مختلف جهادی در استان‌های سیل‌زده، نیازهای فوری آن‌ها درحال پیگیری است؛ بنابراین تمام توانمان را برای تأمین نیازهای بعدی آن‌ها براساس توان خود قراردادیم.

 دوخت لباس برای گروه سنی نوزاد تا ۱۵ ساله

درانی اظهار داشت : می‌دانیم ابعاد این حادثه خیلی وسیع است و لباس و پوشاک هم جزو نیازهای سیل‌زدگان است اما به دلیل هزینه‌های بالای تهیه لباس، تصمیم گرفتیم بحث تولید لباس را برای گروه سنی نوزاد تا ۱۵ ساله دختر و پسر و همچنین لباس زیر را برعهده بگیریم.

 حضورایثارگرانه بانوان در طرح

وی اعلام کرد: از طرفی چون اکثراً با خیاطی آشنایی داریم، برای تولید و دوخت لباس اقدام کردیم؛ بنابراین فراخوان داخلی زدیم و از میان خانواده‌های مرتبط با مجموعه افراد دیگری نیز آشنا شدیم که از این طریق مشارکت‌ها آغازشد و معتقدیم این طرح از برکت جمع و هم‌افزایی و هماهنگی بیشتری برخوردار باشد. از این رو ۲۷ فروردین را به عنوان نخستین اردوی جهادی تولیدی بانوان قراردادیم که این اردو در مشهد ازساعت ۸ صبح تا ۱۹ عصر در محل مؤسسه فرهنگی کتاب پردازان برگزارشد.

 توزیع و تحویل توسط هلال‌احمر

وی تأکید کرد: دراین حرکت خودجوش جهادی حداقل ۱۰۰۰ دست لباس تولید و برای توزیع، تحویل هلال احمر استان خواهد شد تا به دست هموطنان عزیزسیل زده برسد.

وی نکات بارز این طرح را مشارکت وصف نشدنی دوستان و خانواده‌های مختلف اعلام کرد و افزود: خوشبختانه دراین طرح یکی از کارخانه‌های نساجی ۴۲ طاقه پارچه را به ما اهدا کرد و برخی از نوعروسان نیز پارچه‌های دوخته نشده خود را برای ما فرستادند و هرکس به اندازه توان خود درحال کمک است. عضو شورای خواهران مؤسسه فرهنگی کتاب پردازان همچنین با بیان این نکته که در حال حاضر گروه‌های خانوادگی در منازل برای دوخت لباس‌ها مشغول به کار شده‌اند، توضیح داد: در صورت ضرورت اردو تمدید خواهد شد و در هفته آینده پوشاک دوخته شده تحویل هموطنان سیل زده خواهد شد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.