مازندران- دکتر مفید غلامی راد از ابلاغ اعتبارات جبران خسارات سیل در مازندران خبر داد.

ابلاغ اعتبارات جبران خسارات سیل در مازندران

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر مفید غلامی راد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه اعتبارات جبران خسارات سیل در مازندران ابلاغ شده است، اظهار کرد: ۴۵۸ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به حوزه کشاورزی مازندران اختصاص یافت.

وی به اعلام اینکه تمام مصوبت ابلاغی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز ابلاغ خواهد شد، افزود: ۱۵۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای بخش کشاورزی مازندران درنظر گرفته شد و از این میان، ۷۹ میلیارد تومان تاکنون تخصیص یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران توضیح داد: برای هر هکتار زراعت ۲ میلیون تومان، هر هکتار باغ ۵ میلیون تومان، هر واحد دامداری ۵ میلیون تومان، هر هکتار آبزی پروری ۵ میلیون تومان و هر کلنی زنبور عسل ۱۰۰ هزار تومان اعتبار بلاعوض اختصاص یافت.

غلامی راد از آسیب سیل به ۴۶ واحد مرغ گوشتی و ۲ واحد مرغ مادر خبر داد و گفت: علیرغم اینکه شرایط خوبی در منابع مالی نداریم اما تلاش می کنیم خسارت آسیب دیدگان جبران شود.

وی اضافه کرد: در حوزه بنیاد مسکن برای موضوع بازسازی داخل محدوده روستاها ۲۱ میلیارد تومان و برای کمک های بلاعوض و هزینه های پشتیبانی ۴۳ میلیارد تومان ابلاغ شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران یادآور شد: در ابتدای وقوع سیل ۵ میلیارد تومان برای تامین هزینه های ضروری ناشی از سیل اختصاص یافت و در ادامه نیز ۱۰ میلیارد تومان از ماده ۱۲ قانون مدیریت بحران نیز تخصیص پیدا کرد.

غلامی راد با اشاره به اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام اولویت ماست، تاکید کرد: در سال گذشته ۵ هزار و ۵۶۰ پروژه زیرساختی و توسعه و تجهیز در دست اجرا داشتیم.

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در ارتباط با استادیوم ورزشی و پیست دوچرخه سواری ماهفروجک ساری توضیح داد: این پروژه ملی بوده و تعهد ساخت آن بر عهده وزارت ورزش است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران در پاسخ به سوال خبرنگارمان که آیا ملی بودن پروژه موجب سلب مسئولیت در پیگیری پروژه ها می شود؟ اضافه کرد: در رابطه با پروژه های ملی، مثلث استانداری، سازمان مدیریت و دستگاه اجرایی مربوطه پیگیر به سرانجام رساندن پروژه ها هستند.

غلامی راد ادامه داد: اتفاقات خوبی در رابطه با بازسازی و نوسازی پروژه های ورزشی از جمله استادیوم وطنی قائم شهر و استادیوم ورزشی بابل اقدامات خوبی صورت گرفت و بهسازی استادیوم شهید متقی ساری نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران جزو استان های هفت گانه از لحاظ قدرت اقتصادی است، گفت: برای رسیدن به علل و عوامل شکوفا نشدن ظرفیت های استان باید بحث و گفتگوی کارشناسی صورت گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با اشاره به اینکه انسجام جهت در مازندران وجود ندارد، افزود: شورای برنامه ریزی مهمترین جا برای همسو کردن جهت هاست.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.