مسیر روستای تک میدان در شهرستان مسدود است و سکنه این روستا خواستار پیگیری مسئولان هستند.

انسداد بخشی از مسیر روستای «تک‌میدان»
به گزارش قدس آنلاین ، روستای تک میدان، روستایی کوهستانی، مرتفع، خوش آب و هوا و کوچک در بخش کاخک شهرستان گناباد است. این روستا تا مرکز بخش حدود 22 کیلومتر و تا مرکز شهرستان 35 کیلومتر فاصله دارد و جاده این روستا، کوهستانی و صعب‌العبور بوده به نحوی که در زمستان اکثراً مسدود است.

این روستا به علت صعب‌العبور بودن جاده، کمبود امکانات در گذشته و حل نشدن مشکل جاده، در طول حیات خود مهاجرت در آن زیاد و کم جمعیت بوده با این وجود، باغات آبی و دیم با انواع محصولات در آن تولید می‌شود.

اما این روزها همان تعداد اندک جمعیتی که در این روستا باقی مانده و به امر تولید مشغول هستند همچنان بعد از گذشت چند ماه از بارندگی‌های اسفندماه با مشکل جاده دست و پنجه نرم و برای رسیدن به منزل خود مقداری از راه را با پای پیدا طی می‌کنند.

یکی از اهالی این روستا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: مادرم بیمار است و نمی‌تواند پیاده‌روی کند و از باران‌های اسفند ماه که مقداری از جاده روستا تخریب شده، راه دسترسی نداریم و کسی به فکر ما نیست که آن را درست کند و مادر مریضم را نمی‌توانم به دکتر ببرم.

وی ادامه داد: مسئولان همیشه درباره جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر صحبت می‌کنند اما در عمل اقدامی صورت نمی‌گیرد و همین روستای ما که 14 خانوار در آن زندگی می‌کنند اگر راه درست نشود باید به شهر مهاجرت کنند.

یکی از بانوان این روستا نیز به خبرنگار تسنیم می‌گوید: حدود دو ماه است راه روستا بسته شده و مقداری از راه را پیاده طی می‌کنیم؛ اگر در همین بارندگی‌های اخیر مشکلی در روستا پیش می‌آمد مسئولان به چه شکلی به ما دسترسی داشتند؟ درست کردن یک راه روستایی مگر چقدر هزینه دارد؟

وی افزود: اگر به روستاها توجه شود مطمئن باشید هیچ روستایی حاضر نمی‌شود خانه خود را رها کرده و به شهر برود اما این کمبود امکانات است که ما را مجبور به این کار می‌کند.

پاسخ مسئولان

احمد سفری؛ بخشدار بخش کاخک گناباد درباره مشکل روستائیان «تک میدان» به خبرنگار تسنیم در گناباد گفت: بخشی از راه روستای «تک‌میدان» از داخل رودخانه می‌گذرد که در بارندگی‌های گذشته و وجود روان آب تخریب شده است.

وی افزود: مشکل مردم این روستا باید به صورت جدی حل شود تا در بارندگی های بعدی مجدد مسیر دسترسی مسدود نشود و منتظر هستیم تا با فراهم شدن شرایط اقدامات لازم برای بازگشایی این مسیر را انجام دهیم.

نمی‌توانیم اقدامی برای بازگشایی انجام دهیم

یونس ارشادی؛ رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گناباد که نگهداری راه‌ها بر عهده این اداره است درباره راه روستایی تک میدان به خبرنگار تسنیم در گناباد می‌گوید: قسمتی از مسیر کوهستانی راه روستای تک میدان که دچار آب‌شستگی و ریزش کوه شده بود بلافاصله توسط نیروهای اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان گناباد در بارندگی ماه گذشته اصلاح و بازگشایی شد اما مابقی مسیر به دلیل اینکه راه مذکور از داخل بستر رودخانه عبور می کند و هم اکنون با توجه به بارش‌ها و نزولات آسمانی و عبور سیلاب از بستر رودخانه فعلا امکان انجام عملیات راهداری در بستر رودخانه وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به مساعد شدن شرایط، برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازگشایی این مسیر صورت خواهد گرفت و برای احداث راه جدید نیز باید اعتبارات لازم در نظر گرفته شود.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.