۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 652625

طی روزهای آینده انتخابات هیات فوتبال خراسان رضوی برگزار میشود و از قضا دو عضو شورای شهر مشهد یعنی اقایان احسان اصولی و خانم شهناز رمارم از جمله کاندیداهای تایید صلاحیت شده این انتخابات هستند.

ارتباط فرانسوی شهردار با فوتبال

با این پیش زمینه کمی به عقب برگردیم ، زمانی که اعضای شورای شهر،  شهرداری جوان که تجربه مدیریتی هم نداشت به کارگرفتند. درهمان زمان گزینه های مجرب تر ومتخصص تر هم روی میز اعضا بود اما آنها به اتفاق کلایی را برای این پست انتخاب کردند.

ناگفته پیداست شهرداری که دارای تجربه مدیریتی نیست میتواند بهترین گزینه برای اعمال نفوذ اعضای شورای شهر باشد کما اینکه اکنون و دربسیاری موارد مشخص شده که شهردار که باید تابع قوانین شورای شهر باشد به مجری اوامر اعضای شورا تبدیل شده است وکمتر پیش امده نظری درمخالفت با اعضای شورا ابراز کند.

این مساله شاید دربرخی موارد خیلی هم بد نباشد ، حتی برخی بر این باورند که همسویی و همراهی شورا و شهردار یا درمواردی مانند مشهد همراهی و همسویی شهردار با شورای شهر میتواند باعث شود تا مشکلات شهر سریعتر حل شده و امور مدیریت شهری روی ریل بیافتد ومنافع آن برای مردم باشد.

این درحالی است که اتفاقات اخیر نشان داد که همیشه هم اینگونه نیست . شاید گاهی حضور تبلیغاتی شهردار درخانه شهروندانی که دچار ابگرفتگی شده اند هزینه ای بر دوش مردم شهر نداشته باشد و تنها یک فعالیت تبلیغاتی رقم بخورد اما درمواردی مانند حضور شهردار درمیان اعضای تیم فوتبال پدیده شهرخودرو قطعا هزینه های سنگینی بر دوش مردم مشهد خواهد گذاشت .

به نظر میرسد حضور شهردار درمیان اعضای تیم پدیده شهر خودرو و وعده های عجیب و غریبش درمیان اعضای این تیم ناشی از یک کار تبلیغاتی بزرگ برای پیروزی یک عضو شورای شهر درانتخابات هیات فوتبال باشد که البته هزینه این تبلیغات از جیب مردم مشهد خواهد بود.

اول اینکه یک عضوشورای شهر که هیچ سابقه ورزشی یا مدیریت ورزشی وحتی مدیریت شهری ندارد وتنها به خاطر انتساب به فهرستی خاص توانسته وارد شورای شهر شود ، چقدر می تواند برای فوتبال خراسان رضوی مثمر باشد ؟ خود پرسشی است که باید صاحبنظران این حوزه نظر بدهند. اینکه این عضو شورا با چه تخصصی در ورزش ومدیریت ورزشی چطور میخواهد کشتی فوتبال خراسان رضوی را دردریای طوفانزده ورزش کشور به ساحل ارامش برساند نه تنها جای تردید که بسیار هم بعید است . چرا که سابقه نشان داده کسانی که سالها سابقه مدیریت ورزشی و مدیریت درسایر حوزه ها را داشته اند هم نتوانسته اند از پس هدایت درست فوتبال برآیند چه رسد به مواردی از این دست . دیگر کاندیدا هم خانمی است که حتی اگر طرفدار فوتبال هم باشد ، تنها میتواند از تلویزیون بازیهای تیمها را مشاهده کند. او هم مشخص نکرده با چه سوابق ورزشی به خود جرات داده تا کاندیدای سکانداری پر مخاطب ترین ورزش خراسان رضوی شود؟

اما گذشته از این باید این پرسش را مطرح کرد که آیا کسی که اکنون دریک سمت حساس و پر مشغله مانند شورای شهر حضور دارد آنقدر وقت آزاد دارد که بتواند یک پست حساس دیگر را مدیریت کند؟ اگر اینگونه است چرا اعضای شورای شهر برای دیدارهای مردمی وقتهای طولانی میدهند؟ چرا وقتی سخن از حقوق ومزایا میان میاید کارشان را چنان سخت به نمایش میگذارند که گویی حتی توان رسیدگی به امور خانواده خود راهم ندارند؟

دست اخر اینکه به فرض که مدیرباشد وتوانایی مدیریت داشته باشد، به فرض که شورای شهر انقدر برایش مشغله نداشته باشد، به فرض که درجریان تایید صلاحیت ها لابی نشده و به اصطلاح عامیانه پارتی بازی نشده باشد، چرا این افراد از پول شهرداری مشهد که باید خرج تمام مردم شهر شود برای تبلیغات خود استفاده میکنند؟

شاید گفته شود که فوتبال خراسان رضوی است و فوتبال متعلق به همه مردم است و درواقع برای همه مردم خرج میشود؟ اما ایا همه مردم به این مخارج رضایت دارند؟ ایا اصلا درشرح وظایف شهرداری مشهد هزینه کردن برای تیمهای ورزشی هم جایی دارد؟ اگر اینگونه است چرا دوستان سراغ دو ومیدانی نمیروند ؟ سراغ سایر ورزشهایی که ابعاد تبلیغاتی ندارد وکاندیدا نیستند نمیروند؟ ایا حاضرند مجسمه قهرمانان سایر رشته های ورزشی را هم بسازند؟ ایا واقعا چهره های تاثیر گذار درمشهد کم داریم که مجسمه بازیکنانی را بسازیم که اگر در زندگی انها اندکی و فقط اندکی تفحص شود خیلی مسایل روشن میشود ؟

به نظرمیرسد اینبار هم شهردار درنقش مجری اوامر اعضای شورا ظاهر شده و تلاش دارد تا با این کمپین تبلیغاتی رای دوعضو کاندیداشده شورا درانتخابات هیات فوتبال خراسان رضوی را تضمین کند. دراین راه هم ابایی ندارد که از جیب مردم هزینه کند و وعده های عجیب بدهد...

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.