قزوین_ مجید مومنی گفت: یک میلیون مددجوی شهری کمیته امداد در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر کشور با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گرفتند.

یک میلیون مددجوی شهری کمیته امداد تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گرفتند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مجید مومنی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین روز چهارشنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه پوشش بیمه سلامت مددجویان شهری این نهاد با سازمان بیمه سلامت ایران که از طریق ویدئو کنفرانس در اداره کل بیمه سلامت استان برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: ۱۳ هزار و ۷۰۲ مددجوی شهری این نهاد با امضای تفاهم نامه ای سراسری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی افزود: در راستای امضای این تفاهم نامه، مزایای مختلفی برای بیمه شدگان درنظرگرفته شده است و بیمه شدگان این نهاد در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر استان تحت پوشش یکپارچه بیمه سلامت قرار می گیرند و بر همین اساس همکاری ۱۲۹ مرکز درمانی، پزشکان عمومی و تخصصی، درمانگاه ها و بیمارستان های طرف قرارداد کمیته امداد در استان همچنان تا تعیین تکلیف نهایی خود با این نهاد صورت خواهد گرفت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین ادامه داد: براساس برنامه پنج ساله، تصمیم گرفته شده است تا ارایه خدمات تمام بیمه ها به صورت یکپارچه صورت بگیرد، تصریح کرد: امضای تفاهم نامه با بیمه سلامت با اهداف مختلف و در این راستا صورت گرفته است که می توان گفت از این بعد علاوه بر عدم کاهش ارایه خدمات درمانی به مددجویان، خدمات بهتر و بیشتر می شود.

مومنی به سرانه بیمه خدمات هر مددجو در سال گذشته پرداخت و ادامه داد: میزان سرانه برای سالجاری در حال حاضر مشخص نشده و این در حالی است که میزان سرانه در سال گذشته برای هر مددجود برابر چهار میلیون و ۸۰۰ هزار ریال بوده است.

وی هزینه خدمات بیمه ای مددجویان استان را در سال گذشته، ۴۲ میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: این میزان بیشتر از میزان تعهدات بوده است و تعهدات تعریف شده این نهاد بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) قزوین با اشاره به آمار مددجویان تحت پوشش این نهاد مطرح کرد: تعداد مددجویان تحت پوشش کمیته در استان شامل ۵۶ هزار نفر در قالب ۲۹ هزار خانوار است که وظیفه بیمه تکمیلی این تعداد افراد تحت پوشش همچنان برعهده کمیته امداد خواهد بود.

مومنی در ادامه به بارندگی ها و سیلاب های اخیر کشور و کمک های صورت گرفته در این بخش پرداخت و گفت: اقدامات مختلفی برای این بخش ها صورت گرفته است و واحدهای مسکونی ۱۰۶ خانوار تحت پوشش این نهاد در سیل اخیر دچار آسیب دیدگی ۱۰۰ درصدی شده و ۶۰۰ خانوار تحت پوشش نیز با آسیب رو به رو شده اند.

وی کمک های مردمی به سیل زدگان کشور را ۲۲ میلیارد ریال برشمرد و افزود: مردم خیر در این زمینه نقش و سهم مهمی را داشته اند به گونه ای که کمک های مردمی همچنان در این زمینه ادامه دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قزوین یادآور شد: یک میلیون مددجوی شهری کمیته امداد در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر کشور با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گرفتند که این شرایط برگرفته از به امضا رسیدن تفاهم نامه‌ منعقد شده بین پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام (ره) کشور و طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران طی امروز است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.